اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

البرادعی: هرگز به نامزد وابسته به رژیم مبارک رای نمی‌دهم

خبرگزاری فارس: مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد که در انتخابات ریاست جمهوری مصر هیچ‌گاه به نامزدی رای نخواهد داد که وابسته به رژیم سابق باشد، چون آنان بی‌کفایتی خود را طی دوره گذشته به اثبات رسانده‌اند.

البرادعی: هرگز به نامزد وابسته به رژیم مبارک رای نمی‌دهم

به گزارش فارس به نقل از پاگاه خبری الوفد،‌ "محمد البرادعی"، رئیس هیئت موسسان حزب جدید "الدستور" مصر در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی تاکید کرد: آنچه هم اکنون در مصر حائز اهمیت بسیار است، حفظ وحدت و انسجام ملی مصر است نه اینکه چه کسی یا حزبی در انتخابات پیروز خواهد شد.

مدیر مصری سابق آژانس انرژی اتمی افزود: بحث درباره تشکیل دولت دینی یا مدنی بیهوده به نظر می‌رسد و برای مردم مصر اهمیتی ندارد، آنچه برای مصر اهمیت دارد، تحقق پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و بازپس گرفتن حقوق مسترد شده مردم مصر توسط رژیم حسنی مبارک، رئیس جمهوری مخلوع این کشور است.

وی گفت: تشکیل نظام دموکراتیک بر اساس رایزنی و گفت‌وگوی ملی برای مصر در اولویت قرار دارد.

البرادعی با اشاره به انقلاب مردم مصر تاکید کرد: مردم مصر توانستند حصارهای ترس و وحشت را در هم بشکنند و امروز رئیس جمهوری منتخب خود را در انتخاباتی آزاد برمی‌گزینند، به همین دلیل اینکه چه کسی پیروز خواهد شد، اهمیتی ندارد آنچه مهم است حفظ وحدت ملی و دستاوردهای انقلاب مصر است.

رئیس سابق آژانس انرژی اتمی تاکید کرد: هدف من این نیست که روزی رئیس جمهور مصر شوم، بلکه هدف من حصول اطمینان ار حرکت مصر در مسیر درست آن است تا بتواند به کشوری پیشرفته در زمینه‌های مختلف تبدیل شود.

البرادعی گفت که برای دستیابی به هیچ منصبی در مصر تلاش نمی‌کند، بلکه خارج از پست‌های رسمی برای پیشرفت کشور تلاش خواهد کرد.

رئیس هیئت موسسان حزب جدید الدستور مصر افزود: هرگز به نامزدی که وابسته به رژیم مبارک باشد رای نخواهد داد، چون شخصیت‌های وابسته به رژیم گذشته نشان دادند که هرگز نمی‌توانند آینده را بسازند و اگر بدتر از قبل عمل نکنند بهتر هم نیز عمل نخواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول