اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سردبیر روزنامه المصری‌ الیوم: احمد شفیق طراح اصلی "حادثه جمل" است

خبرگزاری فارس: سردبیر روزنامه المصری الیوم با حضور در دادگاه جنایی قاهره و کمیته حقیقت‌یاب این دادگاه شهادت داد که برنامه‌ریز و طرح اصلی "حادثه جمل" در میدان التحریر قاهره "احمد شفیق" بوده است.

سردبیر روزنامه المصری‌ الیوم: احمد شفیق طراح اصلی "حادثه جمل" است

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الوفد، "علی السیسی" بنا به درخواست قاضی "عبد المجید محمود"، معاون دادستان کل مصر در دادگاه جنایی مصر حاضر شد.

دادگاه جنایی مصر امروز تحقیقات خود در قضیه جمل را آغاز کرد که در جریان انقلاب 25 ژانویه مصر حادث شد و طی آن مزدوران رژیم مبارک سوار بر اسب و شتر با سلاح سرد به تحصن‌کنندگان میدان التحریر تاخته و شماری از انقلابیون مصری را به شهادت رسانده و مجروح کردند.

السیسی در شهادت خود در برابر دادگاه جنایی مصر و کمیته حقیقت‌یاب تاکید کرد که شفیق به این جهت توسط مبارک به عنوان نخست‌وزیر مصر منصوب شد، چون به دشمنی‌اش با انقلاب مصر و انقلابیون مصری معروف بود و هیچ‌گاه انقلاب مصر را به رسمیت نمی‌شناخت و در اظهارات خود همواره به انقلابیون توهین می‌کرد.

وی افزود: روز 31 ژانویه 2011 به همراه عمرو مصطفی السعید، پسر وزیر وقت اقتصاد مصر در میدان التحریر حضور داشتم که یکباره تلفن همراه السعید به صدا درآمد و آن طرف خط مسئول دفتر نخست وزیری شفیق از السعید خواست هرچه سریع‌تر میدان را ترک کند.

هنگامی‌که السعید دلیل این امر را پرسید، مسئول دفتر شفیق که در آن زمان نخست وزیر مصر بود، توضیح داد که شفیق هم اکنون جلسه‌ای امنیتی مهمی را به پایان رسانده که در آن تصمیم گرفته توسط مزدوران خود به تحصن کنندگان میدان التحریر حمله و آنها را سرکوب کند تا به این ترتیب مجبور به ترک التحریر و پایان دادن به تحصن خود در میدان شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول