اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تبلیغات دور دوم انتخابات مصر رسما آغاز شد

خبرگزاری فارس: تبلیغات دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری مصر از امروز به مدت دو هفته آغاز شد. تبلیغات نامزدهای مصر در روز 15 ژوئن پایان می‌یابد و انتخابات طی روزهای 27 و 28 خرداد برگزار خواهد ‌شد.

تبلیغات دور دوم انتخابات مصر رسما آغاز شد

به گزارش فارس، بنابر اعلام کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری امروز چهارشنبه برابر با 30 می/ 10 خرداد رسما تبلیغات دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر آغاز می‌شود.

تبلیغات دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر مدت زمانی دو هفته را دربر خواهد گرفت و در روز 15 ژوئن پایان می‌یابد.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر بین دو نفر اولی که در دور اول بیشترین آرا را کسب کرده‌اند، طی روزهای 16 و 17 ژوئن برابر با 27 و 28 خرداد در مصر برگزار خواهد شد.

بنابر اعلام رسمی کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر "محمد مرسی"، نامزد جماعت اخوان المسلمون مصر و "احمد شفیق"،‌ نخست وزیر حسنی مبارک، رئیس جمهوری مخلوع مصر و نامزد غربگرای این کشور برگزار خواهد شد که بیشترین آرا را در دور اول کسب کرده بودند.

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری مصر مرسی موفق به کسب 24 درصد آرا و شفیق 22 درصد آرا شده بود. اگرچه آرا کسب شده توسط شفیق مورد اعتراض بسیاری از مصری‌ها قرار گرفت و در صحت و درستی آنها تردید‌های بسیاری اعلام شد.

از جمله اتهامات وارده به شفیق در کسب این آرا خرید آرای مردم و استفاده از اموال عمومی و حمایت آمریکا و عربستان از وی در انتخابات بود.

کمیته عالی انتخابات مصر اعلام کرده است که نامزدها در این دور از انتخابات تنها اجازه صرف یک میلیون پوند برای هزینه‌های تبلیعاتی خود دارند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول