اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز خبر داد

اعزام 90 دستگاه اتوبوس به مرقد مطهر ‌امام(ره)

خبرگزاری فارس: جانشین سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز گفت: 90 اتوبوس برای شرکت در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) توسط این ناحیه اعزام می‌شوند.

اعزام 90 دستگاه اتوبوس به مرقد مطهر ‌امام(ره)

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامحسین معین بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز مانند سال‌های گذشته در سال جاری نیز کار اعزام زائران و شیفتگان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را به عهده دارد.

جانشین سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز ابراز داشت: 90 اتوبوس کار اعزام زائران را از حسینیه‌ها و مساجد به عهده دارند که این اعزام‌ها از دوازدهم خرداد ماه جاری انجام می‌شود و زائران علاوه بر زیارت حرم حضرت معصومه(ص) و مسجد جمکران در چهاردهم خرداد در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام روح‌الله(ره) در حرم ایشان حضور می‌یابند.

وی اضافه کرد: شخصیت وجودی حضرت امام(ره) به گونه‌ای است که اکثر قلوب مردم جهان را شیفته خود کرده و این امر مرهون زحمات و عبادات مخلصانه ایشان بوده است.

معین تصریح کرد: عبادت مخلصانه حضرت امام(ره) باعث عبودیت وی شده و عبودیت و بندگی ایشان سبب شده است تا قلوب مردم جهان شیفته شخصیت بزرگوار ایشان باشد.

معین خاطرنشان کرد: امروز شیفتگان امام روح‌الله(ره) از اقصی نقاط جهان عاشقانه و مخلصانه به زیارت حرم مطهر عبد مخلص خدا می‌روند.

وی تصریح کرد: شیفتگان حضرت امام(ره) هر روز بر تعدادشان از تمام دنیا اضافه می‌شود و شاهد شور و هیجان و عشق و علاقه فراوان به ایشان و حضور در مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی هستیم.

 

حرکت کاروان‌های مردمی به سمت حرم مطهر امام(ره) از جمعه

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شیراز نیز گفت: از روز جمعه دوازدهم خرداد ماه جاری کاروان‌های مردمی را به سمت تهران به منظور شرکت در مراسم سالگشت رحلت حضرت امام(ره) حرکت خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیراز، وحید رجایی در حاشیه جلسه ستاد ارتحال امام (ره) که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران آماده ارائه خدمات به زائران مرقد مطهر آن یار سفر کرده است با تقدیر از دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد ارتحال امام(ره) این شهرستان، اظهار داشت: باید تمام امکانات و توان خود را برای خدمت به امام راحل(ره) در قالب اعزام زائران حرم مطهر و برنامه‌های عزاداری در سطح این شهرستان در طبق اخلاص گذاریم و از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

وی افزود: بزرگداشت این روز که از ایام‌الله است و یاد و ذکر امام خمینی(ره) نیز بر ما واجب است و باید در تمام دوران خدمت در این راه را، یک وظیفه بدانیم و به انجام آن افتخار کنیم و انتظار است دستگاه‌های فرهنگی از جمله اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری شیراز و ...متناسب با این ایام، اقدامات لازم را در تبلیغات محیطی و برنامه‌های فرهنگی مرتبط معطوف داشته و از توان تشکل‌های مردمی، هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی مساجد و ... به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری لازم را به عمل آورند و برخی افراد از بیان پاره‌ای از مسائل که جز اتلاف وقت برای مردم خداجوی و انقلابی چیزی به همراه ندارد، پرهیز کنند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شیراز گفت: خدمت برای شهدای عزیز و امام شهدا را برای خود عبادت می‌دانیم و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد؛ بلکه باید در این مهم و بنا بر مقتضیات زمان و شرایط سیاسی منطقه از یکدیگر سبقت گرفته و بر این انجام وظیفه، خداوند را شاکر بوده و در این وظیفه خطیر با توجه به بضاعت خود تاثیرگذار باشیم.

دبیر ستاد ارتحال حضرت امام(ره) شهرستان شیراز ادامه داد: عشق به امام(ره) و آرمان‌های ایشان، پشتوانه ما در انجام این خدمات است، امامی که ما را از ظلمات به نور هدایت کرد و به ما عزت و استقلال داد و در عرصه مادی و معنوی زندگی‌مان هر چه داریم، مدیون این مرد الهی هستیم.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شیراز خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری مراسم چهاردهم خردادماه در شهرستان شیراز صورت گرفته و با همکاری و مساعدت مردم و ادارات و بسیجیان سلحشور مانند سا‌ل‌های گذشته از روز جمعه دوازدهم خرداد ماه جاری کاروان‌های مردمی را به سمت تهران حرکت خواهیم داد.

رجایی در پایان برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و سوگواری متمرکز و غیرمتمرکز، برگزاری مراسم شهدای 15 خرداد را از مهم‌ترین برنامه‌های این ستاد برشمرد و تصریح کرد: انتظار داریم با توجه به تقارن ایام ولادت حضرت علی(ع) با پانزدهم خرداد، برنامه‌ها به گونه‌ای باشد که مناسبت‌ها به خوبی رعایت شود.

انتهای پیام/‌ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول