اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌رضوی خبر داد

کشف 2600 کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌رضوی گفت: از ابتدای سال تاکنون 2600 کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شده است.

کشف 2600 کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون

به گزارش خبرگزای فارس از مشهد، سردار بهمن امیری‌مقدم صبح امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار داشت: در طرح برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر در استان که از 25 تا 30 اردیبهشت‌ماه انجام شد، 372 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و 807 نفر دستگیر شدند، ضمن اینکه از یک ‌هزار منزل بازرسی و 14 منزل پلمپ شد که یکی از آنها به دستور مقام قضایی تخریب شد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 91 تا هشتم خردادماه در مجموع 2 هزار و 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 53 درصد افزایش داشته که نشان از عملکرد خوب ماموران پلیس در کشف مواد مخدر دارد.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌رضوی افزود: در این مدت 3 هزار و 800 نفر در ارتباط با حمل، توزیع و قاچاق مواد مخدر دستگیر و 15 باند توزیع مواد مخدر در استان متلاشی شده است.

وی ادامه داد: هم‌چنین 50 منزل در مشهد و 10 باب در شهرستان‌ها در رابطه با توزیع مواد مخدر پلمپ شد.

امیری‌مقدم با بیان اینکه در حوزه مبارزه با مواد مخدر با افزایش کشف و دستگیری رو به ‌رو بوده‌ایم، تصریح کرد: از ابتدای امسال در حوزه کشف مواد مخدر 53 درصد، در بخش انهدام باندهای توزیع مواد 57 درصد و در بخش دستگیری نیز 30 درصد افزایش داشته‌ایم.

فرماندهی انتظامی استان خراسان‌رضوی با اشاره به اقدامات این نیرو در برخورد با سارقان خاطرنشان کرد: در این حوزه نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش رو به ‌رو بوده‌ایم که به واسطه اقدامات پلیس، سرقت به عنف در استان 30 درصد و سرقت مسلحانه 33 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در بخش فوریت‌های پلیسی نیز از ابتدای سال تاکنون بیش از 370 هزار تماس با مرکز 110 برقرار شده است که این تعداد نسبت به سال گذشته 28 درصد افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌رضوی افزود: در این بخش تماس‌های عملیاتی 25 درصد افزایش داشته در حالی که آمار تماس‌های مشاوره‌ای 34 درصد کاهش را نشان می‌دهد که این به منزله اعتماد بیشتر مردم به پلیس است.

وی ادامه داد: در حوزه جرایم خشن و امنیتی از جمله قتل، علی‌رغم اینکه آمار قتل نسبت به سال قبل 24 درصد افزایش داشته است اما آمار کشف 94 درصد بوده و همکاران ما به دنبال کشف 6 درصد باقی مانده هستند.

امیری‌مقدم با بیان اینکه جلوگیری و برخورد با نزاع‌های دسته‌جمعی یکی از اولویت‌های اصلی پلیس است، تاکید کرد: در این حوزه نگرانی‌های جدی داریم و کارهای خوبی با کمک دستگاه‌های فرهنگی انجام داده‌ایم که نتیجه آن 19 درصد کاهش آمار وقوع نزاع دسته‌جمعی بوده است اما باید تلاش بیشتری صورت گیرد. 

فرمانده انتظامی استان با اعلام وقوع بیش از 4 هزار و 600 تصادف خودرو در استان از ابتدای سال تاکنون، خاطرنشان کرد: با اینکه امسال حجم مسافر ورودی به مشهد و استان بیشتر از سال قبل بود اما آمار تصادفات نسبت به سال قبل 2 درصد کاهش داشته است و تعداد فوتی‌ها 5 و تعداد مجروحان 4 درصد کاهش را نشان می‌دهد ضمن اینکه پلیس در این مدت 17 هزار خودرو متخلف را در جاده‌ها توقیف و با متخلفان برخورد کرده است.

وی افزود: یکی از نکاتی که در آمارها مشهود است، کم شدن ماندگاری زائر در مشهد است به نحوی که در روز قبل از تحویل سال آمار ورودی‌ها به مشهد و پس از آن آمار خروجی خودرو از مشهد به شدت افزایش یافته بود.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌رضوی افزود: این نشان می‌دهد که عده زیادی از زائرین تنها برای ساعاتی در مشهد بوده‌اند در حالی که در گذشته روزهای زیادی را در مشهد سپری می‌کردند و یکی از علت‌های عمده تصادفات در استان خستگی رانندگان است که باعث افزایش تصادفات منجر به واژگونی خودرو شده است.

وی ادامه داد: براساس آمار میانگین ماندگاری زائر در مشهد 2 روز است که این مسئله در بُعد کلان به ضرر مشهد و استان خواهد بود و دستگاه‌های خدماتی و فرهنگی باید برای حل این مشکل برنامه‌ریزی کنند.

امیری‌مقدم به اقدامات پلیس خراسان‌رضوی در راستای تحقق شعار حمایت از تولید و کار و سرمایه ایرانی اشاره و خاطرنشان کرد: ما حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی را با مبارزه جدی‌تر با قاچاق کالا در پیش گرفته‌ایم و اقدامات خوبی در این راستا انجام شده که به عنوان مثال در یکی از عملیات‌های اخیر 200 هزار قطعه پزشکی قاچاق کشف و ضبط شد.

وی افزود: به تازگی باندی را دستگیر کرده و از آنها 2 هزار و 700 دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق که کیفیت پایینی نیز داشت را کشف کرده‌ایم ضمن اینکه در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت، سیگار و عتیقه‌ نیز کارهایی انجام و کشفیاتی داشته‌ایم.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول