اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد:

جایگاه صادرات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مناسب نیست

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جایگاه صادرات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مناسب نیست گفت: امروزه در استان ما نهادینه کردن فرهنگ صادرات وظیفه همه مسئولان فرهنگی است.

جایگاه صادرات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مناسب نیست

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جبار کیانی صبح امروز در نخستین نشست اتحادیه صادراتی محصولات باغی، زراعی و صیفی‌جات این استان که در محل اتاق بازرگانی و با حضور مسئولان جهاد کشاورزی و معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، ابراز داشت: تلاش ما بر این است که قبل از هر چیز فرهنگ صادرات را در این استان نهادینه کنیم.

این مسئول امور صادرات در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همه باید بپذیریم که در این زمینه نسبت به برخی استان‌ها حرکت کندتری داریم و دلیل اصلی به عدم فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه برمی‌گردد.

کیانی بخش کشاورزی استان را دارای ظرفیتی بسیار ارزشمند در راستای توفیق در بخش صادرات دانست و گفت: ما نیز به سهم خود در اتاق بازرگانی و کشاورزی استان کارهای زیادی برای تحقق این امر انجام داده‌ایم.

وی به نمایشگاه‌های خارج از کشور اشاره کرد و گفت: دست صادرکنندگان را می‌گیریم و برای حضور در چنین نمایشگاه‌هایی همراه آن‌ها خواهیم بود و غرفه‌هایی را برای محصولات آن‌ها تدارک خواهیم دید.

کیانی به عزم جزم مسئولان استانی و بیش از همه استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای یاری رساندن به صادرکنندگان اشاره کرد و افزود: در همین بخش کشاورزی اگر صادرکنندگان ما مصمم باشند به حتم موفقیت‌های خوبی را کسب خواهند کرد.

وی به شرایط خوب کشاورزی و باغداری این استان در سطح کشور اشاره کرد و بیان داشت: استان ما افزون بر 9 هزار هکتار باغ گردو، 7 هزار هکتار باغ مرکبات و 6 هزار هکتار باغ سیب و انگور دارد که شرایط مناسبی برای صادرات محصولات این‌چنینی فراهم است.

کیانی به رتبه استان در زمینه تولیدات باغی نیز اشاره‌ای کرد و گفت: از نظر جایگاه تولیدات باغی رتبه هشت کشور، از نظر تولید سیب مقام هفتم، از نظر تولید مرکبات مقام نهم و از نظر تولید انگور در سطح کشور مقام 15 را به خود اختصاص داده‌ایم.

این مسئول تاکید کرد: با داشتن این همه ظرفیت باید در زمینه صادرات تحرک بیشتری از خود نشان دهیم که این کار موجب عملیاتی شدن فرمان رهبری مبنی بر تولید بیشتر و سرمایه‌گذاری و در نهایت پیشرفت کشور و استان می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول