اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به اعتراض کسبه و بازاریان گناباد

تعطیلی جمعه بازار گناباد مقدور نیست

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای شهر گناباد گفت: شهرداری گناباد قرارداد حقوقی سه ساله در مورد جمعه بازار این شهرستان دارد و در حال حاضر تعطیلی آن مقدور نیست.

تعطیلی جمعه بازار گناباد مقدور نیست

هادی رفیع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گناباد با اشاره به اعتراض کسبه و بازاریان گناباد برای تعطیلی جمعه بازار شهرستان گفت: ایجاد جمعه ‌بازار در گناباد به پیشنهاد فرمانداری شهرستان و مطالبه مردم بود و کمیسیون نظارت شهرستان نیز به ایجاد جمعه بازار تأکید کرد.

رفیع با بیان اینکه شخصاً با شکل‌گیری جمعه بازار مخالف بوده‌ام، افزود: در ابتدای کار مقاومت‌هایی بود و در این ارتباط ما نیز به دنبال پیمانکار بخش خصوصی برای انجام کار بودیم اما کسی متقاضی انجام کار نبود.

وی با بیان اینکه شهرداری قرارداد حقوقی سه ساله در مورد جمعه بازار دارد و تعطیلی آن مقدور نیست، افزود: قانون تجارت قانون رقابت است و افراد خاصی که ریسک‌پذیری دارند سرمایه‌گذاری این‌گونه مکان‌ها را برعهده می‌گیرند.

رفیع ادامه داد: جمعه بازار محل عرضه محصولات غیربومی نیست بلکه محل عرضه محصولات و تولیدات محلی بدون واسطه است.

نایب رییس شورای شهر گناباد تصریح کرد: بازار هر شهر مثل رگی است که اگر خون در آن جاری باشد، شهر زنده است و اگر رونق بازار کم باشد شهر به نوعی مرده است.

نایب رییس شورای شهر گناباد گفت: در این ارتباط سرریز نیروهای بیکار جامعه روانه بازار شده‌اند به طوری که 70 درصد بازاریان شهرستان نیروهای جوان هستند و این در حالی است که تنها یکی از دلایل کاهش رونق بازار گناباد جمعه بازار شهرستان است.

رفیع تاکید کرد: راه‌حل این مشکل این است که سقف صنفی تعریف شود تا تعداد عرضه کننده‌ها متناسب با تقاضاها باشد و بی‌رویه پروانه کسب و کار داده و ایجاد نشود.

نایب رئیس شورای شهر گناباد افزود: از آنجا که حوزه نظارت به مجمع امور صنفی واگذار شده، باید در مورد جمعه بازار بحث‌های نظارت را جدی‌تر دنبال کرد و شهرداری نیز مکلف شود که بیش از سقف تعیین شده غرفه ایجاد نکند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول