اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی قیروکارزین خبر داد

پوشش 40 هزار هکتار از اراضی قیروکارزین در طرح کاداستر

خبرگزاری فارس: معاون جهاد کشاورزی قیروکارزین از ایجاد بانک جامع اطلاعاتی برای 40 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی قیروکارزین در قالب طرح کاداستر تا شش ماه آینده خبر داد.

پوشش 40 هزار هکتار از اراضی قیروکارزین در طرح کاداستر

ابراهیم نعیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار کرد: طرح بانک جامع اطلاعات کشاورزی معروف به کاداستر در سطح شهرستان قیروکارزین از اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری وارد مرحله اجرایی شده است و نیروهای آموزش دیده با حضور در باغ‌ها و مزارع نسبت به تکمیل پرسشنامه‌های ویژه این طرح اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اهداف این طرح بزرگ اضافه کرد: هدف این طرح گردآوری و مکانیزه‌کردن تمام اطلاعات مورد نیاز مدیریتی بخش کشاورزی اعم از مشخصات مالک، بهره‌بردار، ملک مربوطه، منابع آب مورد استفاده، نوع کشت و غیره است.

نعیمی با بیان ویژگی‌های طرح کاداستر تصریح کرد: بهره‌گیری از  امکانات علمی جدید مانند خدمات ماهواره‌ای شامل عکس‌های هوایی و سیستم‌های GIS و GPS از مزایای این طرح بوده که افزایش بی‌نظیر اعتبار، دقت آمار و اطلاعات حاصل از آن را فراهم آورده است.

معاون جهاد کشاورزی قیروکارزین با تشریح مراحل اجرایی این طرح ادامه داد: شروع عملیات از دشت مبارک‌آباد حدفاصل پوزه هزار قدمی تا گلک (مرز شرقی شهرستان) بوده است که ادامه کار به تعاونی تولید مبارک‌آباد سپرده شده و ماموران طرح وارد سایر نقاط دهستان مبارک‌آباد از جمله روستاهای علی‌آباد، تنگ‌روئین و قلات شده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به استفاده از نیروهای بومی و آموزش دیده در این طرح افزود: در بخش افزر نیز با استفاده از نیروهای بومی و آموزش دیده این بخش زیر‌پوشش دفتر ترویج مرکز خدمات افزر طرح بانک جامع اطلاعات کشاورزی آغاز شده است.

نعیمی در پایان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بانک جامع اطلاعاتی برای 40هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی قیروکارزین در قالب طرح کاداستر تا شش ماه آینده ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول