اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برپائی کارگاه‌های قالیبافی خانگی

اشتغال خانوادهای تحت پوشش کمیته امداد تضمین شده است

خبرگزاری فارس: مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با برپایی کارگاه‌های قالیبافی در اردبیل اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان اردبیل تضمین شده است.

اشتغال خانوادهای تحت پوشش کمیته امداد تضمین شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل، بهروز زلالی اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار و 824 خانوار در سطح استان با گذراندن دوره‌های آموزشی مشغول به قالیبافی هستند.

وی افزود: این بافندگان فرش بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی مقدماتی، بهبافی فرش و با دریافت تسهیلات اشتغال و خودکفایی توانسته‌اند با تولید و فروش محصولات تولیدی خود به استقلال اقتصادی خانواده دست یابند.

این مسئول اضافه کرد: در سال گذشته حدود 6 هزار متر مربع قالی به ارزش 20 میلیارد ریال توسط قالیبافان استان تولید شد.

زلالی با بیان اینکه اردبیل به عنوان قطب قالیبافی می‌باشد بیان کرد: دوره‌های آموزشی برای علاقمندان به این رشته به صورت مقدماتی، بهبافی و عالی‌بافی برگزار می‌شود و بعد از پایان این دوره‌ها افراد می‌توانند با دریافت تسهیلات اشتغالزایی و ایجاد کارگاه ‌های قالیبافی زمینه‌ اشتغال را مهیا کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در کارگاه آموزش قالیبافی بخش حور اردبیل تعداد 15 نفر مشغول گذراندن دوره آموزشی مقدماتی فرشبافی هستند که بعد از گذراندن این مرحله، دوره‌های آموزشی بهبافی و عالی‌بافی نیز برای این تعداد افراد برگزار خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه خانواده‌ها نسبت به آموزش این رشته علاقه‌ بیشتری از خود نشان می‌دهند گفت: تلاش می‌کنیم با ایجاد کارگاه‌های قالیبافی در مناطق روستایی و ارایه آموزش لازم زمینه اشتغال خانواده‌ها را فراهم کرده و به توانمندی کامل برسانیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول