اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

حضور 200 میهمان خارجی در اجلاس پیر‌غلامان حسینی

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: 200 مهمان خارجی در دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان کشور که به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود حضور می‌یابند.

حضور 200 میهمان خارجی در اجلاس پیر‌غلامان حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در نشست با معاون صدای رسانه ملی در اردبیل اظهار داشت: این اجلاس آبان ماه امسال و روزهای 16 تا 18 این ماه در اردبیل برگزار می‌شود و قرار است در این آیین با شکوه از پنج پیر‌غلام بین‌المللی و 15 مداح و پیر‌غلام داخلی تجلیل شود.

وی با یادآوری اینکه در این برنامه ارزشی و معنوی 800 میهمان داخلی و خارجی در استان اردبیل حضور می‌یابند، خاطرنشان کرد:‌ یکی از ویژگی‌های شاخص این اجلاس در دوره اخیر نسبت به سال قبل بین‌المللی برگزار شدن آن است که تلاش شده است از صاحب‌نظران و افراد آشنا به حوزه مداحی و شعر و مرثیه حسینی و مذهبی دعوت شود.

استاندار اردبیل به اهمیت برگزاری این اجلاس در اردبیل و همجواری این منطقه با کشورهای حوزه قفقاز اشاره کرد و گفت: در اوضاع فعلی کشور آذربایجان و دیگر کشورهای حوزه قفقاز برگزاری این اجلاس می‌تواند تاثیر‌گذاری خاصی داشته باشد و ما با تمام توان در فراگیری و گستردگی برگزاری این اجلاس تلاش و کوشش بسیاری داریم.

صابری یادآور شد: با توجه به اینکه منطقه قفقاز نقطه قوت و قلب حرکت‌های شیعی و دینی و مکتبی است انتظار می‌رود برگزاری این اجلاس نتایج مثبت در حرکت‌ها و اقدامات ضروری در حوزه دینی و معرفتی داشته باشد.

این مسئول بیان داشت: استان اردبیل با تمام توان برای میزبانی این اجلاس بین‌المللی آمادگی دارد و امیدواریم به سرعت بتوانیم در فرصت باقیمانده با برنامه‌ریزی دقیق‌تر در برگزاری شایسته این اجلاس اردبیل را بهتر و بیشتر معرفی کرده و به دنیا با چهره‌ای متفاوت‌تر بشناسانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این دیدار معاون صدای رسانه ملی نیز اظهار داشت: رادیو در طول یک دهه برگزاری این همایش بزرگ قدم بزرگی را در شناسایی و تجلیل از پیر‌غلامان حسینی و همچنین ترویج فرهنگ عاشورایی برداشته است.

علیرضا صوفی تصریح کرد: کتابی نیز از برگزاری یک دهه همایش پیر‌غلامان حسینی منتشر شده و در کنار آن به برپایی کارگاه‌های آموزشی و تجلیل از مداحان جوان همت کردیم.

وی این فرصت را فرصتی مناسب برای ارزش‌گذاری به استعدادها، شناسایی ظرفیت‌ها و حرکت متناسب با مطالبه و ذائقه مخاطبان و پالایش اساسی در حوزه مداحی و مرثیه‌سرایی اعلام کرد و افزود:‌ سیاست رسانه حمایت از تولید آثار فاخر در حوزه مداحی و ترغیب و تشویق مداحان جوان برای حضور در صحنه است به طوری که معتقدیم باید قدر این ظرفیت پیش آمده را بدانیم.

معاون صدای رسانه ملی در ادامه گفت: باید به مداحان جوان، باسواد، خوش لحن و دارای سبک جدید که متناسب با ذائقه مخاطبان به تولید اثر می‌پردازند میدان داد تا از فرصت پیش آمده برای ظهور و بروز استعداد خود استفاده کنند.

صوفی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در حوزه مداحی و مرثیه‌سرایی اردبیل که از شهرت و سابقه دیرینی برخوردار است میزبان شایسته‌ای برای این رویداد بزرگ خواهد بود و ما با دعوت از میهمانان خارجی یک گام بلند در احیای ارزش‌های اصیل اسلامی و حسینی برداشتیم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول