اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازرسی نماینده فدراسیون فوتبال مطرح شد

ورزشگاه یادگار امام قم مورد تایید AFC است

خبرگزاری فارس: بازرس ویژه فدراسیون فوتبال شرایط ورزشگاه 15 هزار نفری یادگار امام قم را برای حضور ناظران AFC مطلوب ارزیابی کرد.

ورزشگاه یادگار امام قم مورد تایید AFC است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم ورزشگاه 15 هزار نفری یادگار امام قم امسال برای پنجمین فصل متوالی میزبانی بازی‌های صبای قم در مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس را بر عهده خواهد داشت.

این در حالی است که این ورزشگاه علاوه بر رقابت‌های لیگ برتر فوتبال و بازی‌های صبای قم در جام حذفی، پذیرای مسابقات فصل جدید لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا نیز خواهد بود و صبا با رقبای آسیایی خود در این ورزشگاه بازی می‌کند.

در واقع این دومین مرتبه‌ای است که صبای قم میزبانی رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا را در قم بر عهده خواهد داشت و بعد از سال 1387 که این تیم با فیروز کریمی به لیگ قهرمانان رفت، صبا امسال با یحیی گل‌محمدی گام به لیگ قهرمانان خواهد گذاشت.

برای این منظور و بررسی شرایط تیم صبای قم و سه نماینده دیگر کشورمان در مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا یعنی فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران، به زودی بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا به کشورمان سفر می‌کنند.

ایران از جمله کشورهایی است که در سه سال طرح جدید AFC برای برگزاری رقابت‌های باشگاهی در سطح قاره کهن، همچون کشورهایی نظیر کره جنوبی،‌ ژاپن و عربستان دارای چهار نماینده بود اما در سال 1390 به دلیل رعایت نکردن استانداردهای مورد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا، چهار سهمیه ایران به نوعی از سوی AFC کاهش پیدا کرد.

بدین ترتیب فوتبال ایران در فصل 2013-2012 مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا دو سهمیه در مرحله گروهی داشت که تیم‌های پرسپولیس تهران و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان بودند و دو سهمیه نیز در مرحله انتخابی یا پلی‌آف داشت که ذوب آهن اصفهان و استقلال تهران نام داشتند.

از بدشانسی فوتبال ایران تیم‌های ذوب آهن اصفهان و استقلال تهران دو نماینده کشورمان در قرعه‌کشی دور نخست مرحله پلی‌آف این رقابت‌ها به یکدیگر برخورد کردند و بدین ترتیب به صورت خودکار یک نماینده از فوتبال ایران حذف شد تا ثابت شود که باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال ایران باید بیش از پیش به فکر استانداردسازی امکانات، ورزشگاه‌ها و شرایط خود باشند و AFC با هیچ کشوری شوخی ندارد.

اجرای این طرح در خصوص فوتبال ایران تنها یک سال در جریان بود و کنفدراسیون فوتبال آسیا به کشورمان فرصت داد تا قبل از بازدید مرداد ماه امسال، تمام خواسته‌های این کنفدراسیون را برآورده کند تا چهار سهمیه فوتبال ایران بار دیگر زنده شود.

بر همین اساس مسئولان فدراسیون فوتبال کشورمان اعزام بازرسان خود به شهرهای مختلف کشور برای بازدید از آخرین وضعیت تیم‌های لیگ برتر و امکانات آنها را از این هفته در دستور کار خود قرار دادند و در گام نخست ورزشگاه 15 هزار نفری یادگار امام مورد بازرسی قرار گرفت.

بازرس فدراسیون فوتبال در این بازدید که روز دوشنبه هشتم خرداد ماه انجام شد، تمام امکانات و شرایط ورزشگاه 15 هزار نفری یادگار امام قم را مورد تایید و ارزیابی مطلوب قرار داد و اظهار امیدواری کرد که سایر تیم‌های لیگ برتری نیز همچون صبا و مسئولان استان قم نسبت به تامین خواسته‌های AFC اهتمام جدی ورزیده باشند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول