اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه:

طرح پاتوق محله در 7 پارک کرمانشاه اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از اجرای طرح پاتوق محله در 7 پارک در شهر کرمانشاه خبر داد.

طرح پاتوق محله در 7 پارک کرمانشاه اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس در کرمانشاه، محمدرضا نیکبخت در جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد‌، اظهار کرد: سال 2012 سالی است که از سوی سازمان بهداشت جهانی سال زندگی سالم‌، طول عمر بیشتر نامگذاری شده است که بر سلامت در دوران سالمندی تاکید فراوان شده است.

نیکبخت با بیان  اینکه جمعیت جهان در چند سال آینده روبه پیری و سالمندی می‌نهد و کشور ایران نیز از این امر مستثنی نیست تصریح کرد: افزایش امید به زندگی و کاهش زاد و ولد باعث افزایش سن سالمندی در جهان است و سالمندی در جهان یک پدیده جهانی است و افزایش این پدیده در کشور ما نیز نشان‌دهنده  این است که باید برای مقابله از مشکلات این دوران در کشور برنامه داشته باشیم.

وی با اشاره به طراحی شهرک‌های سالمندی با امکانات درمانی رفاهی در حد استاندارد، گفت: در پی حمایت از سالمندان و ارتقا سلامت جسمی روحی آنان بر آن شدیم که طرح پاتوق محله را در کرمانشاه اجرا کنیم.

دبیر شورای عالی سلامت و امنیت غذایی‌، پارک فدک بلوار طاق‌بستان، پارک شرقی‌، پارک بعثت واقع در شهرک بعثت، پارک لاله فردوسی، پارک معلم در خیابان مصطفی امامی‌، پارک نوبهار  و پارک شهید درخشان را از جمله مناطقی برشمرد که طرح پاتوق محله در آنها اجرایی می‌شود.

وی گفت: در انتخاب این پاتوق محله‌ها شرایطی چون تراکم جمعیت سالمند در آن محله‌ها در نظر گرفته شده است و قرار است در هر محله با توجه به شرایط فرهنگی آن‌، برنامه‌هایی برای پر کردن اوقات فراغت این قشر در نظر گرفته شود.

نیکبخت خاطرنشان کرد: استراتژی ما در اجرایی کردن این طرح، جلب مشارکت بین بخشی، مشارکت خیرین و خود سالمند است.

وی میزان اعتبار اولیه اجرای این طرح را 200 میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: طرح پاتوق محله با همکاری شهرداری، سامان سالمندی و دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود. 

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول