اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی تاکید کرد

توجه بیشتر به مساجد شیعیان در مناطق شرق و جنوب کشور

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: در برخی از استان‌های شرقی و جنوبی، توجه کافی به مساجد شیعیان صورت نمی‌گیرد در حالیکه این مساجد باید با استفاده از درآمد موقوفات آباد شوند.

توجه بیشتر به مساجد شیعیان در مناطق شرق و جنوب کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله جعفر سبحانی سه‌شنبه شب در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و نیز جمعی از مسئولان حوزوی و مدیران کل ادارات اوقاف استان‌های مختلف در مؤسسه امام صادق (ع) اظهار کرد: حدیث معروفی از نبی مکرم اسلام (ص) در مورد صدقه جاریه وجود دارد که سنی و شیعه آن را نقل کرده‌اند.

وی افزود: احیای مساجد و حسینیه‌ها از جمله صدقات جاریه است که مورد تاکید نیز واقع شده و جزو اهداف خیر واقفان به شمار می‌رود.

این مرجع تقلید با اشاره به سابقه طولانی سنت حسنه وقف در ایران خاطر نشان کرد: وقف به دو صورت خاص و عام صورت می‌گیرد که در نوع نخست نمی‌توان تغییری در نیت واقف ایجاد کرد اما در وقف عام دست متولی بازتر است.

وی بیان کرد: در بعضی از استان‌های شرقی و جنوبی کشور مانند سیستان و بلوچستان، مساجد شیعیان آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نمی‌گیرند در حالیکه این امر یعنی رسیدگی به وضعیت مساجد و حسینیه‌های شیعه اهمیت فراوانی دارد.

سبحانی خواستار بهره‌گیری از درآمد موقوفات به منظور آبادانی هر چه بیشتر مساجد شد و افزود: کارهای فرهنگی نیز در اولویت بعدی قرار دارد و برای این امر می‌توان فعلاً از مسائلی چون پذیرایی و اطعام از درآمد موقوفات خودداری کرد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به تدوین چندین جلد کتاب تخصصی از روایات مربوط به وقف در ایران و ارسال آن به دیگر کشورها گفت: این امر کار پسندیده‌ای است اما در شرایط کنونی باید لقمه آماده‌تری در اختیار مردم قرار داد و برای این منظور می‌توان از کتاب‌های کوچک و کاربردی بهره گرفت.

وی ادامه داد: مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه باید احکام وقف را به روشنی برای مردم بیان کنند زیرا این سازمان دارای نظام و ساختار خوبی است و تبیین مسئله وقف برای اقشار مختلف مردم، عامل مؤثری در احیای موقوفات خواهد بود.

سبحانی با تاکید بر روشن‌گری در خصوص وقف و احکام آن عنوان کرد: تبلیغ گسترده در این زمینه موجب می‌شود که مردم نیز رغبت بیشتری به مسئله وقف از خود نشان دهند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول