اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم عنوان کرد

ایجاد 54 هزار فرصت شغلی با صدور مجوز تاسیس واحدهای صنعتی

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: هزار و 761 مجوز تاسیس واحد صنعتی در قم با سرمایه‌گذاری 6 هزار میلیارد تومان صادر شده است که با بهره‌برداری از آنها 54 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

ایجاد 54 هزار فرصت شغلی با صدور مجوز تاسیس واحدهای صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین خط تولید دوچرخه الکترونیکی در شهرک شکوهیه قم اظهار داشت: ایران اسلامی در زمینه صنعت جزو 10 کشور برتر دنیا قرار دارد و در برخی تولیدات مانند سیمان، مس و سنگ‌های تزیینی جزو هفت کشور برتر هستیم و در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در خاورمیانه به شمار می‌رویم.

وی ادامه داد: در سال گذشته برای نخستین بار بیش از 45 میلیارد دلار صادرات در بخش فولاد صورت گرفته است و امسال پیش‌بینی‌ می‌شود این رقم به 65 میلیارد دلار برسد.

استاندار قم بیان کرد: 18 هزار پروژه صنعتی در کشور در حال اجرا است که از این تعداد 2 هزار واحد صنعتی فعال در قم وجود دارد.

موسی‌پور با تاکید بر اینکه نباید واحد صنعتی غیر فعال داشته باشیم گفت: اگر واحد صنعتی قابلیت فعال شدن را دارد مورد حمایت قرار می‌گیرد و موانع از سر راه آن برداشته می‌شود.

وی اضافه کرد: هزار و 761 مجوز تاسیس واحد صنعتی در قم صادر شده است که سرمایه‌گذاری در ‌آن 6 هزار میلیارد تومان است که با بهره‌برداری از آنها 54 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

استاندار قم عنوان داشت: در حال حاضر 800 پروژه صنعتی در قم با 20 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام بوده و 310 طرح نیز بیش از 60 درصد پیشرفت داشته‌اند.

موسی‌پور با بیان اینکه تولیدات استان قم به بسیاری از کشورها صادر می‌شود گفت: تولیداتی از جمله موتورسیکلت در نمایشگاه استان قم که به زودی در کشور مالزی برگزار می‌شود عرضه شده است که به فروش خواهند رسید.

وی خاطر نشان کرد: به منظور تحقق شعار امسال باید از تولیدات ملی و بومی حمایت شود و دلیل اینکه مقام معظم رهبری محور شعار سال را در زمینه اقتصادی مطرح کرده‌اند این است که جنگ امروز ما جنگ اقتصادی است.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: 276 میلیارد تومان برای بهره‌برداری در بخش کشاورزی در استان اختصاص داده شده است و کارگروه بخش صنعت تشکیل شده تا قم به جایگاه مطلوب دست یابد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول