اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه مشاورین املاک ارومیه خبر داد

پلمپ 310 بنگاه معاملات ملکی در ارومیه

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه مشاورین املاک ارومیه گفت: در دو سال گذشته 310 بنگاه معاملات ملکی در ارومیه پلمپ شدند.

پلمپ 310 بنگاه معاملات ملکی در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه شاهرخ پیری ظهر امروز در نشست خبری که در اتاق جلسات اتحادیه مشاورین املاک ارومیه تشکیل شد، اظهار داشت: از 310 واحد مشاوره املاک پلمپ شده در ارومیه همگی فاقد پروانه کسب بودند.

وی با اشاره به فعالیت یک هزار واحد مشاوره املاک در ارومیه، تصریح کرد: نزدیک 50 واحد از این مشاوره‌های املاک فاقد پروانه کسب هستند که ناظران این اتحادیه در حال رصد این واحدها هستند.

این مسئول با بیان اینکه در دو سال گذشته، 250 فقره پرونده حل اختلاف در اتحادیه مشاورین املاک ارومیه رسیدگی شده است، افزود: این پرونده‌‌ها توسط کارشناسان اتحادیه در روزهای یکشنبه هر هفته مورد بررسی قرار می‌گیرند.

پیری در ادامه از ورود مشاوره‌های املاک ارومیه به سامانه ساماندهی مشاوران املاک خبر داد و گفت: این اقدام از سال 86 همزمان با سراسر کشور در ارومیه نیز آغاز شده است که طی آن مشاوران املاک دارای پروانه کسب در این سامانه ساماندهی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در این راستا هر معامله‌ای که در سطح مشاوره‌های املاک ارومیه انجام می‌شود یک کد رهگیری می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این کد رهگیری 13 رقمی بوده و مشخصات ملک و خریدار و فروشنده با وارد کردن کد رهگیری دریافت می‌شود.

این مسئول با اشاره به مزیت‌های ثبت اینترنتی معاملات، گفت: این امر سبب جلوگیری از تخلفات صاحبان املاک، چندبارفروشی ملک و دریافت اطلاعات ملک در سراسر کشور می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک ارومیه با تاکید بر دریافت کد رهگیری در معاملات، اعلام کرد: برای جلوگیری از تخلفات لازم است تا خریداران و فروشندگان املاک، فاکتور کمیسیون و کد رهگیری 13 رقمی را از صاحب مشاوره املاک دریافت کنند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول