اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد برگزاری یازدهمین نمایشگاه گل و گیاه مشهد خبر داد

سرانه فضای سبز مشهد با رشد خوبی مواجه است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد برگزاری یازدهمین نمایشگاه گل و گیاه مشهد گفت: براساس اقدامات صورت گرفته و در حال اجرا، سرانه فضای سبز شهر مشهد با رشد قابل ملاحظه‌ای مواجه است.

سرانه فضای سبز مشهد با رشد خوبی مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، خلیل‌الله کاظمی ظهر امروز در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، ابزار و ادوات باغبانی مشهد در محل سالن کنفرانس دفتر مدیریت نمایشگاه بین‌المللی مشهد اظهار داشت: با توجه به وجود مشکلاتی در بخش کشاورزی کشور، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برای آشنایی تولیدکنندگان با آخرین دستاوردهای روز در راستای تولید بیش‌تر گل و گیاه و ترغیب افراد برای خریداری و استفاده از آن انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد یکی از اساسی‌ترین مشکلات در این زمینه را استفاده نکردن از فناوری‌های روز عنوان کرد و افزود: از بزرگ‌ترین مشکلات در زمینه تولید گل و گیاه در کشور، مورد استفاده قرار نگرفتن فناوری‌های روز توسط تولیدکنندگان داخلی است که هنوز بر استفاده از روش‌های سنتی اصرار می‌ورزند و با تولید تخصصی فاصله دارند.

کاظمی ادامه داد: کمبود برخی امکانات تولید، بسته بندی‌های نامناسب، قرنطینه، حمل و نقل هوایی و بازاریابی‌های موفق و تخصصی از دیگر زمینه‌های مورد نیاز توجه در زمینه تولیدات گل و گیاه در کشور محسوب می‌شوند.

رئیس ستاد برگزاری یازدهمین نمایشگاه گل و گیاه، ابزار و ادوات باغبانی مشهد اظهار داشت: اثرات مثبت گل و گیاه در زندگی و سلامت اجتماع بر کسی پوشیده نیست و بر همین اساس شهرداری مشهد در اقداماتی سعی در افزایش سرانه فضای سبز شهر مشهد دارد که تاکنون نتایج بسیار خوبی نیز در این زمینه حاصل شده است.

وی ادامه داد: سرانه فضای سبز مشهد رو به افزایش است و سرانه فضای سبز مشهد از 4.8 به میزان 4.10 در پایان سال 1390 رسیده است، هم‌چنین در همین راستا تعداد پارک‌های محله به 397 پارک در سطح شهر افزایش پیدا کرده است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد در ارتباط با ادامه پروژه افزایش سرانه فضای سبز مشهد در سال 1391 اظهار داشت: احداث و راه‌اندازی پارک خورشید با 392 هکتار، پارک موضوعی گل‌ها در بلوار معلم، پارک باغ گیاه‌شناسی با 12 هکتار در سال 91 از برنامه‌های مورد اجرای شهرداری در این زمینه است.

کاظمی با اشاره به اهمیت شهرداری مشهد به افزایش سرانه سبز مشهد و حمایت از شهروندانی که در این ارتباط با شهرداری همکاری می‌کنند، گفت: شهروندانی که به سبب کاشت درخت توسط شهرداری در منازل خود و یا در مقابل درب منازل خود و مراقبت بهینه‌ آنها، متحمل هزینه‌های آبیاری‌ می‌شوند، می‌توانند از تخفیف 30 تا 60 درصد عوارض سالیانه برخوردار شوند.

رئیس ستاد برگزاری یازدهمین نمایشگاه گل و گیاه مشهد ادامه داد: این افراد می‌توانند در برقراری تماس با سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد و بازدید بازرسان این سازمان و پرکردن فرم مربوطه از این مزایا استفاده کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تمام امکانات و حمایت‌های لازم از تولیدکنندگان و فروشندگان گل و گیاه فراهم شده است تا شهروندان مشهدی با مشاهده، خریداری و استفاده از گل و گیاه در زندگی روزمره خود روحیه شاداب‌تر و سرزنده‌تری داشته باشند.

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، ابزار و ادوات باغبانی از تاریخ 14 تا 18 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و این نمایشگاه از ساعت 17 تا 23 هر روز و از ساعت 10 تا 23 روز جمعه و هم‌چنین در روزهای شنبه و یک‌شنبه 16 و 17 اردیبشهت از ساعت 10 تا 16 ویژه متخصصان آماده بازدید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول