اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصویب کارگروه توسعه کشاورزی خلیل‌آباد

5.1 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کشاورزان خلیل‌آباد قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل‌آباد از اختصاص 5.1 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار باغداران و کشاورزان خلیل‌آباد خبر داد.

5.1 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کشاورزان خلیل‌آباد قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، علی نصیری ظهر امروز در کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان اظهار کرد: شهرستان خلیل‌آباد از 400 میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی استان در سال جاری، مبلغ 6 میلیارد تومان سهم دارد که با توجه به تقاضاهای زیاد کشاورزان و باغداران این مبلغ ناچیز است.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد تصویب 183 مورد بارگاه بهداشتی هر کدام با مبلغ 50 میلیون ریال، و ساخت دو واحد پرواربندی 50 راسی گاو شیری با اعتبار 5 میلیارد و 100 میلیون ریال، تولید قارچ به ظرفیت سالن 200 تنی با تصویب 2 میلیارد و 100 میلیون ریال را از مصوبات کارگروه توسعه بخش کشاورزی در سال جاری ذکر کرد.

علی اصغر مرادزاده، فرماندار شهرستان خلیل‌آباد نیز گفت: اولویت اختصاص این تسهیلات بحث اشتغال است.

فرماندار خلیل‌آباد اظهار کرد: 85 درصد مردم این شهرستان به شغل کشاورزی و دامداری مشغول هستند و از لحاظ سکونت جمعیتی، 30 درصد در شهر و 70 درصد در روستا ساکن هستند.

وی با بیان اینکه 150 هزار تن تولید سالیانه انگور در شهرستان و 27 هزار تن برداشت محصولات این شهرستان از سطح 9 هزار هکتار اراضی زراعی گندم وجو است، گفت: نگاه ما به فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و دانش فنی است، بنابراین طوری حرکت کنیم که دارای کشاورزی و باغداری نوین همراه با دانش علمی باشیم.

فرماندار خلیل‌آباد برداشت 15 تن زعفران از سطح 3 هزار و 500 هکتار، 5 هزار تن پسته از سطح 3 هزار و 700 هکتار را از دیگر تولیدات این شهرستان ذکر کرد.

مرادزاده با تقدیر از زحمات بانک کشاورزی، از آنان خواست در تسریع پرداخت تسهیلات کشاورزی نهایت همکاری را با معرفی ‌شدگان داشته باشند و شیرینی و حلاوت دریافت تسهیلات را به کام معرفی شدگان تلخ نکنند.

مهدی جعفری مدیر امور سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی استان خراسان‌رضوی نیز در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی این شهرستان گفت: ملاک را در معرفی افراد، جذب اعتبار بدانید که افراد معرفی شده بتوانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

وی توجه به زیر ساخت‌های واحدهای تولیدی را یادآور شد و افزود: دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله اداره گاز، برق و آب باید نسبت به بردن این امکانات به محل تولید زیرساخت‌های لازم را انجام دهند.

جعفری بهره‌وری در واحدهای کشاورزی را یادآور شد و افزود: جهاد کشاورزی استان خراسان‌رضوی امسال باید برای 20 هزار نفر اشتغال به وجود آورد.

وی بر حفظ اشتغال موجود در واحدهای تولیدی تاکید کرد و افزود: برابر دستورالعمل ثبت‌نام افراد در سایت (سایت ثبت‌نام از متقاضیان تسهیلات کشاورزی) با اولویت‌های ذکر شده درست است، ولی با توجه به نبود زمین و آب چه کاری را می‌توان انجام داد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول