اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

امروز برگزار می‌شود

رایزنی‌های فتح و حماس برای تشکیل دولت توافق ملی در قاهره

خبرگزاری فارس: عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که رایزنی‌های هیئت‌های فتح و حماس درباره تشکیل دولت توافق ملی امروز در قاهره آغاز می‌شود.

رایزنی‌های فتح و حماس برای تشکیل دولت توافق ملی در قاهره

به گزارش فارس، "سامی خاطر" در مصاحبه با روزنامه "الحیات" گفت که رایزنی‌های هیئت‌ حماس به ریاست "موسی ابومرزوق" معاون رئیس دفتر سیاسی این جنبش و هیئت فتح به ریاست"عزام الاحمد" عضو کمیته مرکزی این جنبش امروز در قاهره آغاز می‌شود.

وی وجود هر گونه پیش‌شرط حماس برای تشکیل دولت را رد و تصریح کرد: پست‌های وزارتی از جمله پست‌های کلیدی مانند معاون نخست‌وزیر به صورت توافقی توزیع خواهد شد و اسامی شخصیت‌های مستقل و تکنوکرات برای این مناصب مطرح خواهد شد.

خاطر افزود: در پایان این رایزنی‌ها که بیشتر از 10 روز نخواهد بود، دیداری بین "محمود عباس" و "خالد مشعل" در قاهره انجام و طی آن تشکیل دولت توافق ملی اعلام خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد که کمیته مرکزی انتخابات نیز فعالیت خود را از امروز در غزه ازسر می‌گیرد و ثبت‌نام رأی‌دهندگان به منظور برگزاری انتخابات آغاز خواهد شد.

وی گفت که سقف زمانی برای این دولت حداکثر 6 ماه است و انتخابات نیز در این دوره برگزار خواهد شد اما با این حال برگزاری انتخابات در کرانه باختری و غزه بستگی به فضای مناسبت دارد.

این عضو دفتر سیاسی حماس فضای کرانه باختری را برای برگزاری انتخابات نامناسب توصیف کرد و گفت که احضار و تعقیب‌های امنیتی[اعضای حماس] در این منطقه همچنان ادامه دارد.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با مقاومت در سایه دولت آینده اظهار داشت: این دولت اختیارات و ماموریت‌های مشخصی دارد و هیچ ارتباطی به مسئله سیاسی ندارد اما با فتح درباره حمایت از مقاومت مردمی به عنوان وجه مشترک دو جنبش در مرحله کنونی به توافق رسیده‌ایم.

خاطر افزود: مبارزه مسلحانه با مشکلاتی مواجه است اما ما به گزینه مقاومت با تمامی اشکال آن پایبند هستیم زیرا تنها گزینه استراتژیک برای اعمال فشار بر دشمن به منظور دستیابی به حقوق ماست.

انتهای پیام/++

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول