اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با محوریت اخلاق و عرفان

دومین فصلنامه سخن جامعه منتشر شد

خبرگزاری فارس: دومین شماره فصلنامه سخن جامعه وابسته به جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع) با محوریت اخلاق و عرفان منتشر شد.

دومین فصلنامه سخن جامعه منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، با تلاش و همت معاونت پژوهش جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع)، شماره دوم فصلنامه تخصصی "سخن جامعه" با محوریت بیداری اسلامی منتشر شد. 

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد اخلاقی معاون پژوهش جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع) و سردبیر فصلنامه "سخن جامعه" در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران به بررسی موضوعات این شماره فصلنامه پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین اخلاقی با اشاره به چرایی انتخاب موضوع بیداری اسلامی عنوان کرد: یک مجله زمانی می‌تواند جایگاه مناسبی در جامعه علمی کسب کند که دغدغهی مخاطبانش را مد نظر قرار دهد زیرا اگر با توجه به نیاز مخاطبانش گام برندارد و نیاز‌های آنان را مورد سنجش قرار ندهد، طبیعتاً از موفقیت هم سهمی نخواهد داشت.

معاون پژوهش جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع) گفت: سخن جامعه با توجه به تحولات جدید کشورهای اسلامی نیاز مخاطبانش را در بیداری اسلامی احساس کرد و با توجه به همین نیازها بود که محور مقالات شماره دوم را به موضوع بیداری اسلامی اختصاص داد و امیدواریم که مخاطبان ما پاسخ‌های متناسب خودشان را در این مقالات پیدا کنند.

استاد پژوهش جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به محوریت موضوع بیداری اسلامی در دومین شماره فصلنامه سخن جامعه تصریح کرد: دومین شماره سخن جامعه با محوریت بیداری اسلامی شکل گرفته است و این موضوع با توجه به دغدغه مخاطبین انتخاب شده است.

وی افزود: در دومین شماره فصلنامه سخن جامعه به عوامل شکل گیری بیداری اسلامی، نقش حج در بیداری اسلامی و اتحاد مسلمانان، ابزارهای تبلیغی و رسانه‌‌ای در بیداری اسلامی، نقش متفکرین و اندیشمندان اسلامی در بازسازی هویت بیداری اسلامی مانند اقبال لاهوری، سید جمال الدین اسدآبادی، حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری پرداخته شده است.

اخلاقی بیان داشت: 70 درصد مقالات به بیداری اسلامی و 30 درصد به موضوعات دیگر مانند بحث حجاب در سلامت و روان و مسئله غصب فدک اختصاص داده شده است.

معاون پژوهش جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به پخش و انتشار این فصلنامه اظهار داشت: به لطف خدا معاونت پژوهش با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دومین شماره فصلنامه را با سرعت قابل قبول و به مدت یک هفته به بیش از 700 مرکز علمی و اشخاص حقیقی و حقوقی رسانده است.

اخلاقی در پایان با اشاره به موضوعات شماره بعدی فصلنامه ابراز داشت: برای شماره سوم فصلنامه موضوعات پیشنهادی به نویسندگان ابلاغ شده و در تلاش هستیم که شماره سوم فصلنامه را به دلیل مقارنت با ماه مبارک رمضان با محوریت اخلاق، تربیت و عرفان منتشر کنیم و از مقالات اساتید و پژوهشگران محترم استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول