اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد

مبارزه با عرضه خیابانی لوازم آرایشی در خوزستان

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از تشدید مبارزه با عرضه خیابانی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیرمجاز در خوزستان خبر داد.

مبارزه با عرضه خیابانی لوازم آرایشی در خوزستان

بهزاد شریف مخمل‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: از ابتدای امسال بازدیدهای مشترک طرح مبارزه با قاچاق فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در استان خوزستان آغاز شده است.

وی گفت: این بازرسی‌ها همچون سال گذشته به منظور تشدید مبارزه با عرضه خیابانی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی در شهر اهواز و سایر شهرستان‌های خوزستان انجام می‌شود.

شریف مخمل‌زاده با بیان اینکه این بازرسی‌ها توسط یک گروه متشکل از نمایندگان دستگاه‌های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، نیروی انتظامی، اجرائیات شهرداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: این طرح به صورت مشترک از ابتدای امسال آغاز شده و به طور مستمر ادامه خواهد داشت.

وی گفت: بازرسان در هنگام بازرسی در صورت مشاهده تخلف باید موارد را به مراجع ذی‌صلاح گزارش دهند تا با افراد متخلف برخورد قانونی شود.

این مقام مسئول ادامه داد: هشدار می‌دهیم استفاده از فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی غیر‌مجاز و ناسالم، صدمات جبران ناپذیری را بر سلامت مصرف کننده خواهد داشت.

شریف مخمل‌زاده با اشاره به کاربرد مواد مختلف شیمیایی در اقلام آرایشی و بهداشتی به ویژه انواع غیرمجاز، تأکید کرد: هرگونه ماده شیمیایی قطعا عوارضی در پی دارد حتی کرم‌های مرطوب کننده نیز ممکن است موجب بروز حساسیت پوستی در فرد شوند در نتیجه به خانم‌ها به ویژه دختران جوان توصیه می‌شود کم‌تر از مواد آرایشی استفاده کنند.

وی با بیان این‌که تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از مواد آرایشی قاچاق و تقلبی باعث افزایش رشد سلول‌های سرطانی می‌شود، افزود: ترکیب شیمیایی استفاده شده در این گونه مواد مانند پارابن‌ها و فتالات‌ها، ارتباطی مستقیم با رشد تومورهای سرطان به ویژه تومورهای سرطان سینه دارند.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول