اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مرکز رشد و فناوری گناباد

تنها آزمایشگاه کالیبراسیون گناباد راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز رشد فناوری گناباد گفت: با پی‌گیری‌های فراوان، تنها آزمایشگاه کالیبراسیون جنوب استان، در گناباد و در مجموعه مرکز رشد و فناوری این شهرستان راه‌‌اندازی شد.

تنها آزمایشگاه کالیبراسیون گناباد راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علیرضا جاویدعربشاهی صبح امروز در جلسه‌ای که با حضور جمعی از نمایندگان شرکت‌های پذیرش شده در مرکز رشد فناوری گناباد برگزار شد، اظهار داشت: مرکز رشد فناوری گناباد که طی تفاهم‌نامه‌ای بین فرمانداری و پارک علم و فناوری استان راه اندازی شد و از ابتدای تأسیس تا چند ماه پیش در ساختمانی استیجاری مشغول به فعالیت بود.

مدیر مرکز رشد فناوری گناباد گفت: به لطف خداوند از ابتدای امسال و پس از تلاش‌های مستمر و فراوانی که برای تملک و تجهیز مجموعه جدید صورت گرفت، به این مکان منتقل شد.

وی افزود: تاکنون در این مجموعه دو واحد اداری در فضایی به مساحت 500 مترمربع و با هزینه‌ای بالغ بر 150 میلیون تومان احداث شده و فعالیت ساخت و تجهیز دیگر ساختمان‌ها نیز ادامه دارد که بر این اساس فضای مناسب برای استقرار و خدمت‌رسانی به 42 شرکت در مجموعه فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: در مدت فعالیت مرکز رشد گناباد تاکنون 13 شرکت در دو بخش رشد و رشد مقدماتی پذیرش شده‌اند و 22 شرکت نیز در حال پذیرش هستند که از این تعداد 10 شرکت در مراحل نهایی پذیرش خود قرار دارند.

جاویدعربشاهی تصریح کرد: با توجه ویژه‌ای که در مرکز ایده‌ها و نوآوری‌ها شده است تاکنون 19 طرح نوآوری که قابلیت‌های لازم را داشته‌اند، مورد پذیرش قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به راه‌اندازی دفاتر نمایندگی مرکز رشد فناوری در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های موجود در سطح شهرستان، این کار گام بلندی در راستای استفاده موثر از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها و نزدیک‌تر شدن به قشر دانشجویان و ترغیب هر چه بیشتر آنان به ورود به مجموعه مرکز است.

جاویدعربشاهی افزود: با توجه به وجود عده زیادی از مبتکرین و فعالان عرصه فناوری در خارج از شهرستان و نیز دوری ساختمان مرکز رشد فناوری از مرکز شهر، سامانه جذب آنلاین به آدرس www.gonabadti.com راه‌اندازی شده است تا علاقه‌مندان بتوانند بدون حضور فیزیکی مراحل اولیه ارائه طرح و پذیرش خود را از طریق این سامانه انجام دهند.

مدیر مرکز رشد فناوری گناباد، اظهار کرد: در کنار دیگر فعالیت‌های مرکز، با پی‌گیری‌های فراوان، تنها آزمایشگاه کالیبراسیون جنوب استان، در شهرستان و در مجموعه مرکز رشد فناوری راه‌اندازی شد که اگر به طور قابل قبولی تجهیز شود، با توجه به ارتباط نزدیکی که با صنعت و اقشار مختلف مردم دارد و نیازی که شهرستان منطقه به این آزمایشگاه دارند، هم درآمدزایی خوبی خواهد داشت و هم می‌تواند مسیری برای نفوذ هر چه بیشتر مرکز رشد فناوری در بین مردم و جامعه باشد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول