اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

حسین رویوران در گفت‌وگو با فارس:

گرایش ملت مصر به نامزدهای اسلامگرا به دلیل اعتماد به آنهاست

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه با تشریح دلایل اقبال مردم به اسلامگرایان تأکید کرد که اقبال دوباره مردم در انتخابات ریاست جمهوری به مثابه فرصتی دوباره به به آنهاست تا از اعتماد مردم با حسن تدبیر و عملکرد مناسب پاسخ داده شود.

گرایش ملت مصر به نامزدهای اسلامگرا به دلیل اعتماد به آنهاست

حسین رویوران کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه در گفت و گو با خبرنگار بین‌الملل فارس با اشاره به اقبال دوباره ملت مصر یه نامزدهای اسلامگرا در اولین انتخابات ریاست جمهوری بعد از سرنگونی رژیم حسنی مبارک گفت: از آنجایی که حاکمان و سیاستمداران سابق مصر از جمله لیبرالها ، ناسیونالیستها و چپ‌گرایان موفقیت و کارنامه خوبی در اداره کشور نداشتند این بار ملت مصر قصد دارد تدبیر اسلامگرایان در دست داشتن زمام امور را تجربه کند.

وی عقب‌ماندگی‌های فعلی مصر را ناشی از سو‌ء‌مدیریت حاکمان سابق این کشور برشمرد و افزود: اسلامگرایان تاکنون هیچگاه در رأس هرم قدرت مصر حضور نداشته‌ است و درحقیقت اقبال اخیر مصر به اسلامگرایان به مثابه اعطای فرصت به آنهاست و بایستی از اعتماد مردم با حسن تدبیر و عملکرد مناسب پاسخ داده شود.

رویوران با تأکید بر لزوم تعامل سازنده میان اسلامگرایان و آحاد ملت مصر برای سازندگی این کشور، نظام اسلامی جمهوری ایران را الگوی مناسبی برای اداره کشور خواند و افزود: مقداری از اقبال مردم مظلوم کشورهای عربی به اسلامگرایان ناشی از موفقیت‌ها و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است. ولی در صورتی که اسلامگرایان در برخی دیگر از کشورها نتوانند عملکرد و الگوی مناسبی را ارائه دهند چالشی برای آن جریان سیاسی خواهد داشت.

وی موفقیت‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه فناوری هسته‌ای و سلول‌های بنیادی و ... را مایه امیدواری و دلگرمی در کشورهای دیگر به ویژه در کشورهای عربی دانست و با تأکید بر اهمیت پیشرفت‌های الگوی اسلامی ایران در اقبال مردم کشورهای عربی به سوی اسلامگرایان گفت: معتقدم که هیچ کدام از نامزدهای فعلی انتخابات ریاست جمهوری مصر پتانسیل کسب بیش از 50درصد آرا را ندارند و به همین دلیل انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود.

انتهای پیام/++

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول