اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تویسرکان:

شورای نگهبان به هر نتیجه‌ای برسد باید پذیرفت

خبرگزاری فارس: امام جمعه تویسرکان گفت: شورای نگهبان به هر نتیجه‌ای برسد باید پذیرفت و اگر اعتراضی هم بود از مجرای قانونی باید پیگیری شود نه با ریختن در خیابان‌ها.

شورای نگهبان به هر نتیجه‌ای برسد باید پذیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده ظهر امروز در نماز جمعه این شهر اظهار داشت: امام باقر (ع) در روایتی از جد بزرگوارش علی (ع) نقل کردند که اهل تقوا دارای علامت‌هایی است که از جمله آنها راستگویی، امانت‌داری بوده و امروز نیز یکی دیگر از این علامت‌ها که پیروی از علمی است که انسان را به خدا نزدیک می‌کند اگر انسان عملی داشت که بتواند به خدا نزدیک شود به همان مقدار عزت و جایگاه پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: نگاه انسان به هر چیزی اگر الهی و در راستای احقاق حق و اخلاق اسلامی باشد دارای ارزش است و گرنه ارزشی ندارد، انسان هم دارای قیمت است و تک تک انسان‌ها یک قیمت و نرخ دارند، لذا باید توجه کنید انسان نباید هیچگاه خودش را ارزان بفروشد چون دارای جایگاه و ارزش است و بهترین کار این است که انسان خود را به خدا بفروشد چون خدا خریدار بهترین‌هاست و بهترین قیمت‌ها را بر انسان می‌گذارد.

خطیب جمعه تویسرکان در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: دوره هشتم مجلس شورای اسلامی به کار خود پایان داد، شما چهار سال قبل به فرد مورد نظر خود رای دادید و او چهار سال در مجلس بود و حالا پایان کار و رفت تا قیامت عملکرد محاسبه شود و اکنون کاندیداها باید با خود خلوت کنند که در وقت تبلیغات چه کرده آیا حق را گفته آیا خدا مد نظرش بوده یا نفس، اگر خدا بود خوشا به حال او و اگر نفس بوده باید جوابگو باشد.

وی اضافه کرد: نماینده دوره قبل اکنون باید بررسی کند در این چهار سال چه کرده آیا رهبری و خون شهدا و فرامین رهبری مد نظرش بوده و برای دستاوردهای نظام تلاش کرده یا برای دوره بعد خود کار کرده، هشت دوره نمایندگان آمدند و رفتند، رئیس جمهورها، وزرا و امام جمعه‌های مختلف نیز آمدند و رفتند و فقط عمل آنان ماند و عمل آنان هم سرنوشت دنیا را رقم زد و هم سرنوشت آخرت آنان، لذا هرکس امروز از مجلس بیرون آمد اگر خدمت نکرد نمی‌تواند پاسخگوی خون شهدا باشد.

ارزنده ادامه داد: مردم ما در انتخابات و در سرما و گرما پای صندوق‌های رای آمدند با هدف لبیک به نظام و لبیک به رهبری و تعیین سرنوشت خود تا آن‌کس که می‌خواهند انتخاب کنند، در تویسرکان هم مردم آمدند چه در دور اول و چه در دور دوم و البته امروز حرف و حدیث‌هایی برای سلامت انتخابات در این حوزه هست و تا الان هیچ چیز مشخص نیست، شاید تا چند روز آینده سرنوشت انتخابات تویسرکان مشخص شود.

وی تصریح کرد: ما نباید تا یک شایعه پخش می‌شود بلافاصله جوسازی کنیم چون نه به صلاح شماست نه به صلاح مملکت و نه به صلاح نظام ولایی، چراکه کشور رهبری دارد، قانون و فقهای عزیز شورای نگهبان دارد و به مسائل رسیدگی می‌کنند.

امام جمعه تویسرکان با تأکید بر اینکه نظام برای تک تک رای مردم ارزش قائل است، خاطرنشان کرد: مردم بدانند رای آنان به بیراهه نخواهد رفت و از آراء آنها صیانت خواهد شد.

وی تأکید کرد: برخی از عزیزان با شنیدن حرف‌هایی در مورد اعلام نظر شورای نگهبان، امروز آمدند جلوی دفتر من عرض کردم نباید دست به این کارها بزنید هنوز هیچ چیز مشخص نیست و اگر هم این گونه باشد از راه قانونی پیگیری کنید، تجمع مقابل دفتر امام جمعه و فرمانداری اصلاً به صلاح هیچ‌کس و از همه بالاتر به صلاح نظام ما نیست.

ارزنده ادامه داد: البته من از شورای محترم نگهبان خواسته‌ام که از آراء شما به معنای واقعی حمایت کند و شما بدانید که فقهای شورای نگهبان از پاک‌ترین افراد هستند و حقوقدانان این شورا هم از باتجربه‌ترین افراد و آنان تحت تاثیر هیچ‌کس نیستند لذا آنچه را مشخص کنند باید با دیده منت پذیرفت.

وی گفت: بحث انتخابات تویسرکان و نظر شورای نگهبان هرچه باشد ما پذیرا خواهیم بود و هرچه اعلام شود قانونی است و شورای نگهبان به هر نتیجه‌ای برسد باید پذیرفت و اگر اعتراضی هم بود از مجرای قانونی باید پیگیری شود نه با ریختن در خیابان‌ها.

امام جمعه تویسرکان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه این روزها زمزمه رفتن استاندار است برخی امروز شروع کردند علیه استاندار حرف‌هایی می‌زنند، گفت: یک انسان متقی و رجال سیاسی باید هرکاری که می‌خواهد انجام دهد در زمان مناسبش انجام دهد، استاندار پرده پوشی نداشت و حرف‌های خود را رک می‌زد، برادران عزیز، یک انسان ولایت‌مدار و انسان متقی و خداترس هرلحظه و آن زمان که نیاز باشد باید مطالب خود را بگوید نه اینکه زیپ دهان خود را بکشد و به جز عده‌ای اندک کسی حرفی نزند.

وی افزود: یک انسان دلسوز و متقی باید به دلیل از دست دادن مقام و منصب خود نترسد و حرفش را بزند، اما چرا برخی آن زمان سکوت کردند یا آن زمان که برخی مطرح کردند از آنها حمایت نکردند اما حالا که حرف از رفتن استاندار است مطالبی را می‌گویند.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول