اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بشرویه:

نجفی زیر چتر استعمار هتاکی کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بشرویه گفت: شاهین نجفی در زیر چتر استعمار به اهانت به امام هادی (ع) پرداخت.

نجفی زیر چتر استعمار هتاکی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، حجت‌الاسلام محمد شمس‌الدین ظهر امروز در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه شهرستان بشرویه اظهار داشت: در اسلام زکات جایگاه ویژه‌ای دارد و سبب نزول برکات خداوند بر مردم می‌شود.

وی ادامه داد: در آیات قرآن نیز بر پرداخت زکات سفارش شده و خداوند کسی که زکات مالش را ندهد گناهانش را در زمره گناهان کبیره قرار می‌دهد و از نزول برکات معنوی و مادی محروم می‌ماند.

شمس‌الدین با اشاره به دو خاصیت پرداخت زکات در زندگی انسان‌ها افزود: با پرداخت زکات اموال بیمه شده و همچنین دلبستگی دنیا از انسان دور می‌شود و روح انسان نورانی شده و در اجابت دعاها موثر است.

وی تصریح کرد: با پرداخت زکات مال و جان انسان‌ها تضمین شده و با هزینه کردن آن برای افراد نیازمند در بهبود زندگی اجتماعی و برقراری عدالت در جامعه تاثیر‌گذار است.

امام جمعه بشرویه در خطبه دوم نماز ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی (ع) ادامه داد: هتک حرمت به ساحت مقدس حرم امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) فتنه و توهین پیر استعمار بوده آنگونه که یک روز سلمان رشدی را برای توهین به اسلام و پیامبر (ص) علم کردند و امروز شاهین نجفی را در زیر چتر استعمار خود به اهانت به امام هادی (ع) وادار کردند.

وی افزود: مردم ایران این هتک حرمت را محکوم کرده و ستاد بازسازی عتبات عالیات با همت مردم، بازسازی حرم امامان مطهر را در دستور کار خود قرار داده و با اعزام نیروی انسانی برای بازسازی و معماری آن توطئه استعمار را خنثی می‌کنند.

شمس‌الدین به روز جهانی بدون دخانیات و فرا رسیدن روزهای اعتکاف اشاره کرد و افزود: مصرف سیگار و دخانیات مقدمه اعتیاد به انواع مواد مخدر است و زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی دیگر را فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: نفس انسان بر آنچه که معذوریت و محدودیت دارد کشش بیشتر پیدا‌ کرده و نبود معنویت در زندگی سبب میل به ارتکاب گناه می‌شود.

امام جمعه بشرویه بر خواندن نماز و حضور فرزندان از همان دوران کودکی در محافل مذهبی و معنوی، مساجد و تکایا تاکید کرد و افزود: با ترغیب فرزندان به مسائل معنوی، آنها را به تحصیل در حوزه‌های علمیه تشویق کنیم.

وی عنوان کرد: مراسم با شکوه اعتکاف خود بستر مناسب برای نزدیکی بیشتر به سوی خداست و مسلمان را از این فیض معنوی بهره‌مند می‌کند.

شمس‌الدین به مراسم تحلیف نمایندگان در هفته جاری اشاره کرد و ادامه داد: منتخبان ملت وظایف گره‌گشایی از کار مردم و تامین نیازهای اساسی، الویت دادن به مشکلات عمومی‌تر و محسوس‌تر از جمله بیکاری و گرانی، برقراری امنیت و آرامش در فضای اجتماعی، تکریم و حفظ کرامت انسانی در برخورد با مردم، وحدت قدم و اجتناب از نظام‌های سیاسی و غلبه اغراض شخصی در امور، امیدوار‌ کردن مردم در حوزه مجلس و فعالیت در زیر چتر ولایت فقیه و عمل به شعارها و وعده‌هایی که سبب اعتلای جامعه شهروندی می‌شود را مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول