اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله استادی:

رازی‌قزوینی عالمی زمان‌شناس بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: عبدالجلیل رازی‌قزوینی عالمی زمان‌شناس بود که به جا و به موقع از اهل‌بیت(ع) دفاع می‌کرد.

رازی‌قزوینی عالمی زمان‌شناس بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله رضا استادی پیش از ظهر امروز در کنگره بزرگداشت عبدالجلیل رازی‌قزوینی با اشاره به ویژگی‌های این عالم شیعه اظهار داشت: این عالم شیعه در امر دفاع از مکتب اهل بیت(ع) دچار افراط و تفریط نشد و در برابر مکاتب دیگر اسلامی هیچ‌گاه تندی نکرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: عبدالجلیل رازی‌قزوینی سئوالات و شبهات اهل سنت بر اعتقادات شیعه را به خوبی و هنرمندانه در کتاب نقض خود پاسخ داده است.

وی خاطر نشان کرد: این کتاب یکی از گنجینه‌های تشیع است که احیای آن کاری بسیار ارزشمند و ضروری است.

استادی ابراز داشت: این عالم شیعه در بحث‌های علمی خود با اهل سنت اصول را رعایت کرده و ضمن احترام به مقدسات اهل سنت از مکتب تشیع دفاع کرده است.

امام جمعه قم با اشاره به آثار سوء رفتار برخی از افراد در پاسخگویی به سئوالاتی که از جانب مخالفان مطرح می‌شود افزود: در بسیاری از این موارد مشاهده می‌شود که از همان ابتدا بحث با تندی آغاز می‌شود که در این صورت نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

شرح دعای ندبه مرحوم محدث منتشر شود

وی با اشاره به شخصیت علمی مصحح کتاب نقض اضافه کرد: مرحوم محدث یک عالم دینی کوشا و دلسوز بود که هشت نسخه از کتاب نقض را برای تطبیق با اصل کتاب بررسی و مطالعه کرد.

آیت‌الله استادی با اشاره به دیگر آثار علمی جلال‌الدین محدث ارموی ابراز داشت: وی یادداشت‌هایی در خصوص شرح دعای ندبه داشت که اکنون شایسته است این یادداشت‌ها جمع‌آوری و منتشر شود.

وی با تاکید بر تلاش‌هایی که اخیرا در خصوص به شبهه کشاندن دعای ندبه صورت گرفته افزود: گردآوری و انتشار این یادداشت‌ها به عنوان شرح مرحوم محدث بر دعای ندبه جواب خوب و کاملی به این تردیدافکنی‌ها است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول