اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاهنامه‌شناس مطرح جهان:

باید از همایش‌های بی‌بهره در ارتباط با شاهنامه پرهیز کرد

خبرگزاری فارس: شاهنامه‌شناس مطرح جهان گفت:‌ باید از همایش‌های پوچ و بی‌بهره در ارتباط با شاهنامه پرهیز کرد.

باید از همایش‌های بی‌بهره در ارتباط با شاهنامه پرهیز کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جلال خالقی عصر امروز در جلسه بررسی کمی و کیفی پژوهش‌های انجام گرفته در حوزه شاهنامه در دهه 70 هجری شمسی که در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت:‌ توصیه من این است که از همایش‌هایی که در آن مقالات پوچ و تهی از هدف و منظور ارائه می‌شود به شدت پرهیز کنید زیرا کار تحقیقی باید کاملاً علمی صورت بگیرد.

خالقی ادامه داد: تحقیقات کوتاه‌مدت می‌تواند خطرناک باشند زیرا تحقیقات بلندمدت محقق را از نظر علمی پخته‌تر کرده و نتایج سودمندی را به همراه دارد.

وی تأکید کرد: این نسخه فلورانس شاهنامه مخالفان زیادی داشته و من این مسئله را به شدت تکذیب می‌کنم و صراحتاً می‌گویم چنین امری صحت ندارد.

در ادامه محمدجعفر یاحقی اظهار داشت: مقاله‌ای که امروز پیش‌دفاع آن ارائه می‌شود مقاله‌ای با عنوان مقاله‌شناسی توصیفی انتقادی فردوسی و شاهنامه است که به تحلیل مقالات شاهنامه‌پژوهشی در دهه 70 می‌پردازد.

مدیر قطب فردوسی‌شناسی افزود: این طرح در سال‌های گذشته در قطب علمی مطرح شده و بخش ابتدایی آن را که مقالات توصیفی انتقادی فردوسی و شاهنامه از آغاز دوران مشروطه تا سال 1370 را دربر می‌گیرد.

در ادامه شاهنامه‌پژوه بزرگ ایران نیز اظهار داشت: مقالات با ارزشی را می‌توان در محدوده پژوهش‌های خارج از ایران یافت و باید برای رسیدن به این مقصد تلاش‌هایی صورت بگیرد.

رستگار رسایی ادامه داد: در تهیه فهرست مقالات نباید تنها بر کتاب‌شناسی‌ها و فهرست‌های از پیش تعیین شده تکیه داشت چرا که این امر سبب می‌شود خلاقیت پایین آمده و مقالاتی که گمنام مانده‌اند، مطرح نشوند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول