اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مجهزترین فضای آموزشی کشور صورت می‌گیرد

تحصیل 140 دانش‌آموز یتیم در مجتمع آموزشی موقوفه عبدالله رضوی

خبرگزاری فارس: مدیر مجتمع شبانه‌روزی موقوفه عبدالله رضوی (میرزای ناظر) شهر طرقبه گفت: مجهزترین و مجلل‌ترین فضای آموزشی کشور برای 140 دانش‌آموز از محل درآمد این موقوفه ساخته شده است.

تحصیل 140 دانش‌آموز یتیم در مجتمع آموزشی موقوفه عبدالله رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، هاشم یوسفی صبح امروز پنج‌شنبه در دیدار اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی ادارات نیشابور از این مجتمع اظهار کرد: در این مجتمع آموزشی 120 دانش‌آموز یتیم در مقطع راهنمایی و 20 نفر دانش‌آموز یتیم مقطع متوسطه مشغول تحصیل هستند.

یوسفی یادآور شد: فضای این مجتمع آموزشی کاملاً هوشمند است و دانش‌آموزان زیر نظر مجرب‌ترین معلمان آموزش و پرورش تحصیل می‌کنند.

وی در تشریح وضعیت این موقوفات خاطرنشان کرد: این مرحوم 25 مورد مزرعه و واحدهای صنفی در شهرهای مختلف چون تهران، مشهد، بندر انزلی، نکا، طرقبه و ... در سال‌های 43 و 57 وقف شرعی و محضری کرده است.

وی افزود: واقف گفته است درآمد موقوفه پس از احیای کشاورزی، باغات و قنوات به 10 قسمت تقسیم شود.

وی ادامه داد: چهار قسمت این موقوفه صرف درمان مردم، سه قسمت صرف ایتام، یک قسمت صرف مراسم عزاداری و دو قسمت سهم متولی است.

وی توضیح داد: درمانگاهی به نام موقوفه نیز ایجاد شده که سال گذشته برای حدود 5 هزار نفر انواع خدمات پزشکی و دندان‌پزشکی را به صورت رایگان و یا تخفیف‌دار ارائه کرده است.

وی افزود: در روز عاشورا نیز فضای پذیرایی برای هزاران نفر از عزاداران حضرت سیدالشهدا(ع) آماده می‌شود و همه بر خوان نعمت حسینی متنعم می‌شوند.

یوسفی خاطرنشان کرد: متولیان موقوفه فرزندان ایشان بوده‌اند که سال‌ها پیش اختیار تولیت را به ‌اداره اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی انتقال داده‌اند.

وی یادآور شد: وی دارای خدمات دیگری نیز هستند که در خارج از طرقبه وجود دارد که می‌توان به بزرگ‌ترین آسایشگاه توان‌بخشی معلولان اشاره کرد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول