اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اعتراض به بارش‌های گرد و غبار

کسی در ایلام ماسک نمی‌زند

خبرگزاری فارس: مردم استان ایلام با عادت کردن به این نوع شرایط آب و هوایی و بارش‌های گرد و غبار از استفاده از ماسک دوری می‌کنند.

کسی در ایلام ماسک نمی‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، بارش‌های متوالی گرد و غبار در ایلام و استمرار آن در طول روزها، هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌های گذشته مردم ایلام را بر آن داشته تا دیگر از ماسک استفاده نکنند.

غلظت پدیده گرد و غبار در سومین روز متوالی در استان ایلام به ویژه در مناطق مرزی و گرمسیری دهلران و مهران به حدی است که شعاع دید افقی در این استان به شدت کاهش یافته است.

شعاع دید شهروندان و رانندگان در شهرستان‌های مهران و دهلران به کمتر از 100 متر رسیده است اما با این وجود مردم در شهرها تردد کرده و به امور جاری خود می‌پردازند.

با وجود مشکلات و عوارض ناشی از این پدیده دیگر در شهر ایلام از نصب ماسک توسط شهروندان خبری نیست و ظاهراً مسئولان امر هم نیز هیچ تصمیمی در خصوص حل این مشکل و یا مسکن‌های کوتاه‌مدت و تجویز تعطیلی ادارات و مدارس اتخاذ نمی‌کنند.

این درحالی است که می‌توان با اعلام این مشکلات به مسئولان کشوری و تلاش مسئولان کشوری برای حل بین‌المللی این معضل کوشید.

بر اساس اعلام کارشناسان هواشناسی در استان ایلام این پدیده دردناک تا فردا در بیشتر مناطق استان ایلام وجود دارد.

افزون بر این کارشناسان هواشناسی از ورود موج جدید این بارش‌ها خبر داده که از فردا این استان را بار دیگر دربر خواهد گرفت.

در حال حاضر کودکان و سالمندان استان ایلام طی هفته جاری در منازل خود خانه‌نشین شده و توان بیرون آمدن از منازل خود را ندارند.

سوزش چشم، تنگی نفس، تپش قلب، خشکی گلو، سرفه‌های طولانی و مکرر، خشکی پوست، بند آمدن نفس و ... از جمله شرایط زندگی در استان ایلام طی هفته جاری، ماه‌های گذشته و سال‌های متوالی است.

در سال‌های گذشته که هجوم گرد و غبار برای مردم استان ایلام تازگی داشت همه با صورت‌های ماسک زده در سطح شهر دیده می‌شدند و در روزهای هشدار و بحرانی مدارس و ادارات تعطیل می‌شد اما همه به این مهمان ناخوانده عادت کرده‌اند.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول