اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امداد و نجات:

باز‌آموزی آموزش‌ها عامل توان‌افزایی امداد‌گران است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امداد و نجات گفت: برگزاری دوره‌های باز‌آموزی و استمرار آن در طول سال عامل مهم در توان‌افزایی امداد‌گران است.

باز‌آموزی آموزش‌ها عامل توان‌افزایی امداد‌گران است

محمود مظفر در حاشیه سفر به استان اردبیل برای شرکت در همایش منادیان صلح در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به اینکه آموزش‌های امداد و نجات اغلب مهارتی است و نیاز به تمرین دارد با بازآموزی و تکرار این آموزش‌ها تلاش می‌کنیم تا نیروها همیشه آماده به کار و در عرصه خدمات حاضر باشند.

وی خاطرنشان کرد:‌ امسال نیز برنامه‌های خوبی در قالب برگزاری مانور‌ها و همایش‌های متعدد پیش‌بینی شده تا داوطلبان با حضور در این شرایط و احساس دخیل بودن در حادثه فرضی بیشتر در حال و هوای حوادث امداد‌رسانی قرار گیرند.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور یادآور شد: ‌در باز‌آموزی و توانمند کردن نیروها در کنار برگزاری مانورهای مختلف بر پایه اردو و مسابقات و برخی روش‌های مقطعی همراه با ماموریت‌های خاص مدنظر است که امیدواریم در قالب روش‌های تخصصی بتوانیم به این اهداف دست پیدا کنیم.

مظفر هدف از حضور در اردبیل و شرکت در همایش منادیان صلح را همسویی با امداد‌گران در تجربه زندگی در شرایط سخت اعلام کرد و افزود: همزمان با نودمین سال تاسیس هلال احمر این برنامه به پیشنهاد سازمان جمعیت هلال احمر و علاقمندی مسئولان استان مهیا شده تا در سه روز امدادگران و داوطلبان جوان هلال احمر به همراه مدیران ارشد این مجموعه زندگی سخت و دشوار را تجربه کرده و با حضور در جنگل‌های فندقلو، کوه‌ها و صخره‌ها بتوانند به حادثه‌دیدگان فرضی امداد‌رسانی کنند.

این مسئول بیان داشت:‌ به نظر می‌رسد برگزاری چنین دوره‌های آموزشی به شکل عملیاتی برای امداد‌گران ما مفید به فایده بوده و ثمرات خوبی نیز داشته باشد.

 

متوسط حضور امداد‌گران در سر صحنه 7 تا 13 دقیقه است

رئیس سازمان امداد و نجات کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مدت زمان حضور امدادگران در سر صحنه حوادث مختلف به ویژه تصادف و حوادث جاده‌ای هفت تا 13 دقیقه است، به خبرنگار فارس گفت: ما در مناسبت‌های مختلف نظیر عید نوروز این فاصله را به هفت دقیقه کاهش دادیم.

مظفر به حضور 600 امدادگر از سراسر کشور در دوره آموزشی منادیان صلح اشاره کرد و یادآور شد: برای اولین بار استان اردبیل میزبان این دوره آموزشی و همایش ملی است که برنامه‌هایی از سوی سازمان امداد و نجات طراحی شده که امیدواریم با میزبانی شایسته نتایج و ثمرات این همایش مفید به فایده باشد.

وی در پایان سخنان خود استان اردبیل را در امداد‌رسانی به حادثه‌دیدگان جاده‌ای و کولاک از استان‌های موفق در الگو شدن برای سایر استان‌ها اعلام کرد و به خبرنگار فارس اظهار داشت: یکی از ابتکارات این استان لینک ارتباط جاده‌ای پایگاه‌ها با مرکز اطلاع‌رسانی سریع و اتاق کنترل سامانه ندای امداد است که بسیاری از استان‌ها با الگوبرداری از اردبیل در حال راه‌اندازی این اتاق کنترل و فعال‌سازی سامانه ندای امداد به شکل متمرکز هستند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول