اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت عدم رسیدگی به پرونده‌های ماشین‌سازی و گسترش فولاد

تراکتورسازی تنها نماینده تبریز در لیگ برتر خواهد بود

خبرگزاری فارس: در صورت عدم رسیدگی به پرونده ماشین‌سازی و گسترش فولاد، تیم تراکتورسازی تنها نماینده فوتبال تبریز در لیگ برتر دوره دوازدهم خواهد بود.

تراکتورسازی تنها نماینده تبریز در لیگ برتر خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، با سقوط شهرداری تبریز در رقابت‌های اخیر لیگ برتر، تعداد نمایندگان فوتبال تبریز در بالاترین مسابقات فوتبال ایران به یک تیم کاهش یافت.

با این وجود، دوستداران فوتبال تبریز به رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و کمیته استیناف امیدوار بوده تا شرایط حضور تیم‌های ماشین‌سازی تبریز و گسترش فولاد تبریز به لیگ برتر مهیا شود.

در مسابقات سال گذشته لیگ دسته اول تیم گسترش فولاد تبریز مقابل نساجی به تساوی بدون گل دست یافت. اما تیم شمالی از یک بازیکن غیرمجاز در ترکیب خود استفاده کرده و نتیجه این بازی باید سه بر صفر به سود گسترش فولاد تبریز اعلام می‌شد. در آن صورت تیم گسترش فولاد باید به‌صورت مستقیم  به‌جای مس سرچشمه کرمان به لیگ برتر صعود می‌کرد. اما با وجود گذشت 13 ماه از این اتفاق، هنوز حق مسلم گسترش فولاد تبریز نادیده انگاشته شده است.

امسال ماشین‌سازی نیز به نوعی دیگر سرنوشت تلخ گسترش فولاد را تجربه کرد. تیم تربیت یزد در مقابل ماشین‌سازی از بازیکن سرباز استفاده کرده که این تخلف آشکار بوده و طبق آیین‌نامه هیچ تیمی به غیر از تیم‌های نظامی نمی‌توانند از بازیکن سرباز سود برند. طبیعی بود که نتیجه بازی ماشین‌سازی با تربیت یزد باید به سود تیم تبریزی اعلام شده و ماشین‌سازی در مرحله پلی‌آف در مقابل ایرانجوان بوشهر قرار گیرد. اتفاقی که با وجود گذشت یک ماه از بازی ماشین‌سازی با تربیت یزد هنوز  رخ نداده و نسبت به ماشین‌سازی تبریز اجحاف آشکار صورت گرفته است.

نمایندگان فوتبال تبریز در لیگ برتر

در یازده دوره لیگ برتر فوتبال کشور تیم تراکتورسازی چهار فصل و شهرداری در دو فصل نمایندگان فوتبال تبریز در این رقابت‌ها بودند.

در نخستین دوره لیگ برتر تیم تراکتورسازی نماینده فوتبال تبریز در این رقابت‌ها بود که با قرار گرفتن در رده آخر به لیگ دسته یک سقوط کرد.

بین دوره‌های دوم تا هشتم لیگ برتر هیچ تیمی از تبریز در این رقابت‌ها حضور نداشت.

در فصل 88-87 تیم تراکتورسازی با صعود از لیگ دسته یک، شرایط خود را برای حضور در لیگ نهم فراهم کرد و در پایان فصل عنوان هفتم رضایت داد.

یک سال بعد، شهرداری تبریز به لیگ برتر صعود کرد و لیگ یازدهم با حضور دو تیم تبریزی برگزار شد که تراکتورسازی به‌عنوان پنجمی دست یافته و شهرداری نیز در مکان سیزدهم قرار گرفت.

لیگ یازدهم تراکتورسازی با کسب مقام دوم بالاترین رتبه فوتبال تبریز را کسب کرد، اما شهرداری تبریز با قرار گرفتن در رده شانزدهم به لیگ دسته اول ایران سقوط کرد.

با اینکه تا به امروز تنها حضور تراکتورسازی از تبریز در لیگ برتر محرز  است، اما تبریزی‌ها امیدوار هستند رای پرونده گسترش فولاد و ماشین‌سازی به نفع این تیم‌ها صادر شده و این دو تیم نیز در لیگ برتر امسال حضور یابند.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول