اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه آزاد یاسوج

نقش دانشگاه در تولید ملی تبیین شد

خبرگزاری فارس: با حضور رئیس منطقه 16 دانشگاه آزاد کشور، نشست هم‌اندیشی نقش دانشگاه در تولید ملی در دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شد.

نقش دانشگاه در تولید ملی تبیین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز جلسه هم‌اندیشی نقش دانشگاه در تولید ملی با حضور انگجی ریاست منطقه 16 دانشگاه آزاد و اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج برگزار شد.

در این هم‌اندیشی اساتید دانشگاه آزاد به بیان نظرات و پیشنهادات خود در مورد شعار سال که همان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است پرداختند.

در این نشست به نقش اساسی دانشگاه در پیشبرد این شعار اشاره شد و همچنین نهادینه کردن استفاده از تولید داخلی به عنوان یک ارزش مورد تبادل نظر قرار گرفت.

سید جواد انگجی ریاست منطقه 16 ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران به جهت برگزاری این هم‌اندیشی به بحث‌های انجام گرفته اشاره داشت و افزود: اهمیت موضوع شعار سال نمایانگر اهمیت محتوای شعار در جامعه نیز هست.

وی گفت: این شعار صرفاً به خاطر حمایت از تعدادی شغل و کارخانه و .... نیست بلکه به شرایط محتوایی، اهداف گسترده‌تری را مقام معظم رهبری در این شعار مد نظر قرار داده‌اند.

وی تصریح کرد: دانشگاه به عنوان مرکز تحولات جامعه می‌تواند به صورت فرهنگی و آموزشی این وظیفه را بر عهده بگیرد.

انگجی در ادامه بیان داشت: در دنیا شرایط فقر روز به روز رو به افزایش است و کشورهای زیادی وجود دارند که از دسترسی به آب سالم محروم هستند که درآمدهای آن‌ها زیر دو دلار است.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر قرار باشد روند تولید در کشور به همین شکل ادامه یابد و نتوانیم آن را افزایش دهیم به این شکل که با افزایش تولید هزینه را پایین بیاوریم و به دنبال آن قیمت کالاها را پایین بیاوریم در صورت عدم توجه (تولید داخلی)، ثروت ملی از دست می‌رود.

رئیس منطقه 16 تصریح کرد: در این‌جا جایگاه نخبگان و دانشگاهیان حائز اهمیت است و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات موجود از انتظاراتی است که دانشگاهیان باید به آنها توجه داشته باشند.

انگجی از دانشگاهیان و اساتید تقاضا کرد که در این زمینه پیش‌قدم شوند و دستورالعملی تهیه کرده و این مسائل را منطقی‌تر مطرح کنند.

وی ابراز کرد: دانشگاه‌ها در تمام نقاط دنیا چشم امید مردم هستند و در همه مسائل منتظر نقطه نظرات دانشگاهیان هستند.

انگجی بیان داشت: لزوم استمرار این جلسات حائز اهمیت بوده و هنگامی که علم را در مسیر ثروت وارد کردیم موجب تولید سرمایه ملی می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول