اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر:

قدیمی‌ترین کتابخانه شوشتر تخریب می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر از تخریب قدیمی‌ترین کتابخانه این شهر به دلیل قرار گرفتن در طرح تعریض یکی از خیابان‌ها خبر داد.

قدیمی‌ترین کتابخانه شوشتر تخریب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حمید سالم‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر اظهار کرد: قدیمی‌ترین کتابخانه شوشتر به نام کتابخانه حکیم وفایی در طرح تعریض خیابان قرار گرفته است و باید تخریب شود.

وی افزود: با مسئول امور کتابخانه‌های شوشتر هماهنگی‌های لازم برای این کار انجام شده است اما باید برای رفع کمبود سرانه فضای کتابخانه‌ای در شوشتر، شهرداری مشارکتی در این باره انجام دهد.

سالم‌پور ادامه داد: بیش از 48 متر از این کتابخانه به ابعاد 4 متر در عمق و 12 متر در طول در تعریض خیابان تخریب می‌شود و باقی‌مانده زمین کتابخانه عملا بی‌استفاده خواهد بود لذا شهرداری باید برای اهدای زمین برای ساخت کتابخانه‌ای جدید با امور کتابخانه‌های شهر شوشتر مشارکت کند.

رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در شوشتر افزود: در شرایط کنونی از نظر کتابخوانی و سرانه فضای کتابخانه‌ای شوشتر در شرایط مناسبی نیست زیرا در مناطقی مانند شوشترنو، فرهنگ شهر، بلوار کشاورز و ... حتی یک متر سرانه فضای کتابخانه‌ای وجود ندارد.

وی با اشاره به فعال شدن کمیسیون‌ فرهنگی شورای اسلامی شهر شوشتر خاطر ‌نشان کرد: همه کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر شوشتر باید در طول هفته جلسه تشکیل دهند و گزارشات جلسات را نیز به هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارائه کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر تأکید کرد: تشکیل کمیسیون محیط زیست نیز در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار گرفته است و باید این کمیسیون در اسرع وقت تشکیل شده و فعالیت‌های خود را برای پیگیری مشکلات آلودگی هوا و وصول بدهی‌های شهرداری از این محل آغاز کند.

کتابخانه حکیم وفایی شوشتر از سال 1346 بنا شده است و یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های این شهرستان به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول