اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زابل:

کتابخانه‌های زابل 60 هزار نسخه کتاب دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار زابل گفت: هشت باب کتابخانه در شهرستان زابل فعال است که بیش از 60 هزار نسخه کتاب در آنها وجود دارد.

کتابخانه‌های زابل 60 هزار نسخه کتاب دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حسین کیخا ظهر امروز در مراسم تجلیل از برندگان مسابقات کتابخوانی این شهرستان اظهار داشت: کتاب میراثی ماندگار و با ارزش و عنصری رشد آفرین و روشنگر در عرصه زندگی است که حاصل تفکر و تجربه‌های اهل اندیشه و معرفت است که در اختیار همگان قرار می‌گیرد.

وی افزود: خداوند معجزه ابدی آخرین و محبوب‌ترین فرستاده‌اش را یک کتاب قرار داد که سرآمد همه کتاب‌های عظیم است.

فرماندار زابل بیان داشت: هیچ دولت و ملتی از اینکه فرهنگ کتابخوانی و درک معارف بیشتر و آشنایی با پیشرفت‌ها در جامعه‌اش توسعه و گسترش بیابد، لطمه نمی‌خورد بلکه بی‌تردید به نفع آن است.

کیخا ادامه داد: اداره یک جامعه اهل مطالعه و فهیم و با فرهنگ آسان‌تر از جامعه‌ای است که از علم و دانش فاصله دارد.

وی اضافه کرد: جامعه‌ای که در آن علم تولید شود، پژوهش و تحقیق وجود داشته باشد کمتر از فرهنگ و القائات بیگانه تاثیر می‌پذیرد و بالعکس جامعه‌ای که از فرهنگ مطالعه و تحقیق دور باشد چشمش و تمایلات فکری‌اش به بیرون از مرزها و بهره‌مندی صرف از محصولات و تولیدات بیگانه است و در کل یک جامعه، مصرف صرف تولید دیگران خواهد بود.

فرماندار زابل گفت: وظیفه همه افراد فرهیخته و همه نهادهای کشور است که در اشاعه گسترش و تقویت هر چه بیشتر مسئله کتاب و کتابخوانی اهتمام ورزند و یک بسیج همگانی برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی به وجود آورند تا شرایط مناسبی پیش آید که در همه جا برای همه کس و در همه وقت به وفور کتاب یافت شود و هیچ کس بهانه‌ای برای کتاب نخواندن نداشته باشد.

کیخا افزود: در شهرستان زابل، بیش از 10 هزار نفر دارای کارت اشتراک در کتابخانه‌ها هستند و به عنوان کتابخوان فعالیت کرده و هر ماهه بیش از 2 هزار نفر به کتابخانه‌ها مراجعه می‌کنند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی زابل با اشاره به رویکرد فرهنگی دولت تصریح کرد: دولت سرمایه‌گذاری‌های خوبی در بخش فرهنگی انجام داده است و ما باید تلاش کنیم تا بتوانیم در زمینه توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه گام برداریم.

کیخا یادآور شد: کتاب معجزه پیامبر اسلام است که این مسئله اهمیت مطالعه و کتابخوانی را در اسلام نشان می‌دهد و هیچ دین و آیینی بدون کتاب دوام ندارد.

* هر ماه یک مسابقه کتابخوانی در استان برگزار می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان‌وبلوچستان هم در این مراسم گفت: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه مفید در جامعه، دو دوره مسابقات کتابخوانی و یک دوره مسابقات نقاشی در سطح استان برگزار شد که حدود 6 هزار نفر در این مسابقات شرکت داشتند.

اسفندیار زیدآبادی افزود: از میان شرکت‌کنندگان در این مسابقات، هزار و 500 نفر به عنوان برنده انتخاب و بیش از 400 میلیون ریال به آنان اهدا شد.

وی بیان کرد: در دوره اول مسابقات کتابخوانی، کتاب‌های گردان چهار نفره، سیری در سیره ائمه اطهار، رفاقت به سبک تانک، نه آبی نه خاکی، مرام خوبان، دلاور مرد سیستان، ناشناخته‌ترین انقلاب دوران معاصر و در دور دوم مسابقات کتاب دانش آموز یک دقیقه‌ای مورد مسابقه قرار گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان‌وبلوچستان  گفت: در بخش مسابقه نقاشی، موضوعات بهترین خاطره من از کتابخانه، آخرین کتابی که خواندم، کتابخانه محل امنی بر ایمان است، برگزار شد.

زیدآبادی ادامه داد: علاوه بر این مسابقات و همزمان با سراسر کشور، هر ماه یک مسابقه کتابخوانی با هشت عنوان کتاب برگزار و در پایان به برندگان هدایایی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اعطا می‌شود.

انتهای پیام/‌ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول