اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی آثار برگزیده در بخش ادبیات داستانی

«جشنواره استانی گلستان قلم» به کار خود پایان داد

خبرگزاری فارس: جشنواره استانی ادبیات داستانی که با عنوان گلستان قلم از بهمن ماه آغاز شده بود با معرفی آثار برگزیده و نفرات برتر پایان یافت.

«جشنواره استانی گلستان قلم» به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان دبیر برگزاری همایش جشنواره استانی ادبیات داستانی استان در آزادشهر صبح امروز در این جشنواره گفت: این جشنواره با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن ادبیات داستان‌‌نویسی بوستان قلم شهرستان آزادشهر برگزار شد.

داوود قاسمی خاطر نشان کرد: فراخوان این جشنواره از بهمن ماه آغاز شد و 120 اثر داستانی از 85 نویسنده از سراسر استان به دست ما رسید تا در آستانه فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و چهارم خرداد روز آزادسازی دزفول که به نام روز مقاومت و ایثار هم نامگذاری شده بتوانیم مراسم اختتامیه جشنواره را برگزار کنیم و از نفرات برتر که آثار خوبی هم در بخش انقلاب و دفاع مقدس دارند تجلیل شود.

وی ادامه داد: در کنار موضوع انقلاب، موضوعات حجاب و عفاف، نماز، جهاد اقتصادی و موضوع آزاد به تشخیص نویسنده از بخش‌های مختلفی بوده که داستان‌نویسان در دو رده سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال می‌توانستند آثار خود را ارائه دهند.

دبیر جشنواره گلستان قلم که ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آزادشهر را نیز بر عهده دارد ادامه داد: کار داوری آثار را نویسندگان و اساتید با سابقه زبان و ادبیات فارسی رحمت میرعرب‌رضی، نصرت صادقلو و علیرضا نوروزی بر عهده داشتند و با عنایت به قول مساعد معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان این جشنواره در سال آینده هم به میزبانی شهرستان آزادشهر برگزار می‌شود.

اضافه می‌شود قرائت چند اثر برگزیده توسط نویسندگان آثار، اجرای موسیقی زنده سنتی توسط گروه بیداد و قرائت دست‌نوشته‌های هنرمند شهید ناصر ابوالقاسمی توسط برادر یکی از شهدا به نام غلامرضا شریعتی که خود از اساتید رشته خوشنویس است از دیگر بخش‌های برنامه پایانی این همایش بود.

در پایان افراد برگزیده معرفی و با تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدایای نقدی از آنان تقدیر شد و مژگان یادگاری از گنبدکاووس با داستان آناناس، محدثه علی‌پور از رامیان با داستان بازگشت، مریم عرب‌طاهری از آزادشهر با داستان قاب عکس، عاشیه بی‌بی نازگل‌زاده از نگین‌شهر با داستان شب پرستاره و حمید میرزائی‌زاده از گنبدکاووس با داستان برف‌های سرخ که نگاهی دارد به خاطرات جانباز حسین ایزانلو به عنوان نفرات برگزیده رده سنی بالای 18 سال انتخاب شدند و علی محمدی از آزادشهر با داستان خداحافظ، هانیه محمدی از کلاله با داستان به خانه‌ات برگرد، زهرا رجنی از آزادشهر با داستان یاد یاران و راضیه چینان‌پور از آزادشهر با داستان نامه پدری نفرات برگزیده بخش زیر 18 سال معرفی شدند.

همچنین داستان‌های تجارت پلید اثر پوریا خانلریان از آزادشهر، روز تولد اثر فاطمه نوروزی از آزادشهر و راه بی‌پایان اثر مهدی حیدریان از کردکوی به عنوان نفرات دوم گروه سنی زیر 18 سال معرفی شدند و داستان‌های نزدیک به خدا اثر زهرا دیدگاه از آزادشهر، چادر اثر زهرا محمدپور از کلاله و کبوتر زائر اثر نیما جوانمهر از کلاله به عنوان نفرات سوم همین رده سنی انتخاب شدند.

اضافه می‌شود داستان کارمند نمونه اثر مرضیه بسطامی از آزادشهر، تجارت پلید اثر اتیه سارانی از کلاله، گربه نوئل آزادی اثر سیدحسن حسینی‌تیل‌آباد از آزادشهر و مردی که زیاد پشت فرمان می‌نشست اثر شهرام عقیلی از کردکوی هم به عنوان نفرات دوم رده سنی بالای 18 سال انتخاب شدند تا در کنار زهرا نعیمی از آزادشهر با داستان مادربزرگ، عاطفه فندرسکی از بندرگز با داستان بخشش و عاطفه بذرافشان از آزادشهر با داستان پیرمرد که به عنوان نفرات سوم این رده سنی انتخاب شدند موفق به دریافت لوح سپاس و جایزه نقدی شوند.

همچنین برگزارکنندگان همایش از داستان‌نویسان نوجوان و جوان آریا جوانمهر، زهرا صمیعی، سیروس الله‌دوست، ناهید ناصحی، محمد کوهساریان، امیرحسین کوهستانی، محمد مهدی صالح فروزنده و نسیم ناصحی با اهدای هدایای نقدی تقدیر کردند.

شایان ذکر است این مراسم با حضور ابوالحسن امامی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی‌اکبر بصیرنیا مسئول حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، سید حسن موسوی معاون فرماندار آزادشهر و جمعی از مسئولان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان و مسئولان ادارات و نهادهای دولتی شهرستان آزادشهر برگزار شد.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول