اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی مطرح کرد

تولید 15 نوع واکسن جدید ‌در موسسه رازی

خبرگزاری فارس: رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از تولید 15 نوع واکسن جدید در این موسسه خبر داد و گفت: تحریم‌ها نتوانست از رشد تولید واکسن در کشور جلوگیری کند.

تولید 15 نوع واکسن جدید ‌در موسسه رازی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، هادی قدکچی بعد از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، شعبه شیراز اظهار داشت: با وجود تمام تحریم‌ها و کمبودها مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در سال گذشته توانست رشد مناسبی در حوزه تولید واکسن‌های دام و طیور داشته باشد.

وی افزود: تولید 15 نوع واکسن جدید در دستور کار قرار دارد که امیدواریم در مدت سه سال، دانش فنی آن را به دست آوریم.

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی تصریح کرد: توانمندی این مؤسسه بسیار بالا است و چنانچه اعتبارات لازم به این مرکز اختصاص داده شود، می‌توان انواع واکسن‌ها را در داخل کشور تولید کرد و از واردات بی‌نیاز شد.

وی اضافه کرد: مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی شیراز از جمله مراکز بسیار فعال و پیشرو در کشور است که توانسته سریع‌تر از زمان تعیین شده، تعهدات خود را انجام دهد.

قدکچی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه مدت زمان طولانی از راه‌اندازی این مؤسسه در شیراز نمی‌گذرد، اما رشد و سرعت کارها و تحقیقات این مؤسسه قابل توجه است.

در ادامه این مراسم قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز ابراز داشت: در حال حاضر جهان از موفقیت‌ها و پیشرفت‌هایی که توسط محققان ایران به دست آمده، حیرت‌زده شده است و محققان ایرانی با بهره‌گیری از توان، نبوغ و استعداد ذاتی خود توانسته‌اند شعار، "ما می‌توانیم" را تحقق بخشند.

مظفر قنبری گفت: دستیابی به دانش ریزفناوری‌ها، سلول‌های بنیادین، دانش هسته‌ای و ... همگی گوشه‌ای از توان و ظرفیت علمی بالای محققان ایرانی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی، مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی شعبه شیراز را یکی از باسابقه‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز تحقیقاتی کشور دانست و بیان کرد: این موسسه توانسته است واکسن‌های با ارزشی مانند واکسن آنتروتوکسمی، واکسن آگالاکسی، واکسن آنتروتوکسمی و لاکتوکوکوزیس را تولید کند که به نوبه خود افتخاری برای کشور و استان فارس است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، تهدید جدی برای سلامت جامعه هستند، این موسسه توانسته است نقش تاثیرگذاری در زمینه تحقیق، تشخیص و پیشگیری از این نوع بیماری‌ها داشته باشد.

در ادامه این آیین از خدمات غلامرضا مؤذنی جولا رئیس پیشین مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی شیراز تقدیر و محمدجواد مهربان‌پور به عنوان رئیس جدید این موسسه معرفی شد.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول