اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

هزینه 700 میلیون تومانی برای واکسن ضد هاری در مازندران

خبرگزاری فارس: قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: سالانه 700 میلیون تومان صرف هزینه واکسن ضد هاری در مازندران می‌شود.

هزینه 700 میلیون تومانی برای واکسن ضد هاری در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری فرهنگ بابامحمودی ظهر امروز در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان که در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد اظهار داشت: بیماری‌های خطرناک بین انسان و حیوان از لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در جامعه اثرگذار است.

وی حیوان‌گزیدگی را یکی از عوامل مهم انتقال بیماری حیوان به انسان عنوان کرد و گفت: حیوان‌گزیدگی از عواملی است که آمار آن هر ساله در کشور افزایش می‌یابد.

بابامحمودی ادامه داد: در شش ماه نخست سال گذشته 3 هزار و 159 نفر دچار حیوان گزیدگی شدند.

این مسئول بیماری"سی سی اچ اف" را یکی از کشنده‌ترین بیماری‌ها اعلام کرد و گفت: تب کریمه کنگو از بیماری‌های شایع در جهان است که در بهترین شرایط دنیا 50 درصد مبتلایان منجر به فوت می‌شوند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور اقدام به آموزش برای پیشگیری از این بیماری کرده بیان داشت: در سال 89 یک نفر در مازندران به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شد.

بابامحمودی عوامل پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو را رعایت بهداشتی عموم دانست و ادامه داد: صنعتی‌ شدن کشتارگاه‌ها و مصرف گوشت بعد از 24 ساعت در جای خنک موجب از بین رفتن این بیماری در گوشت دام می‌شود.

وی بیماری هاری را از دیگر انتقال بیماری حیوان به انسان مطرح کرد و گفت: 99 درصد مرگ‌های منجر به بیماری هاری در جهان از طریق سگ‌های اهلی است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه سالانه 55 هزار نفر در اثر بیماری هاری می‌میرند اضافه کرد: مرگ و میر مبتلا به هاری در آسیا و آفریقا زیاد است.

این مسئول هزینه‌های صرف شده به منظور پیشگیری از بیماری هاری در استان را سالانه 700 میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: سالانه هزینه‌های زیادی برای واکسن و سرم ضد هاری در مازندران می‌شود.

بابامحمودی به مبارزه و کنترل بیماری در جامعه پرداخت و بیان داشت: آموزش و آگاه‌سازی مردم، واکسیناسیون و ایمن‌سازی سگ و گربه‌های صاحب‌دار، معدوم کردن سگ‌های ولگرد، جمع‌آوری و دفع زباله و دایر کردن مراکز درمان ضد هاری از اقدامات کنترل و مبارزه با بیماری‌های هاری است.

وی در پایان اذعان داشت: بیشترین سگ‌ گاز گرفتگی مازندران در شهر ساری بود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول