اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نهاوند

4500 هکتار از اراضی کشاورزی به کشت ذرت دانه‌ای اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: امسال 4500 هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند به کشت ذرت دانه‌ای اختصاص یافته است.

4500 هکتار از اراضی کشاورزی به کشت ذرت دانه‌ای اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، احد ظفری بعدازظهر امروز سه‌شنبه در مراسم آغاز کاشت ذرت دانه‌ای در جمع کشاورزان ذرت‌کار نهاوندی اظهار داشت: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی می‌توان در بخش‌های مختلف جهاد کشاورزی شرایط را برای تحقق این شعار مهم مهیا کرد.

وی از محاسن کاشت محصول ذرت در نهاوند گفت و ادامه داد: این محصول علاوه بر مصرف در کارخانجات روغن‌کشی، به عنوان تغذیه‌ای مقوی در زمینه پرورش دام‌های پرواری استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: پیش‌بینی می‌شود 40 هزار تن ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای در نهاوند تولید شود که بیش از 50 درصد آن به مصرف احشام داخل شهرستان و مابقی آن به شهرستان‌های اطراف و استان‌های غربی، مرکزی و تهران صادر می‌شود.

وی از فعالیت هشت شرکت تعاونی تولید در نهاوند با هدف نظارت و توزیع بر نهاده های زراعی در نهاوند خبر داد و ابراز داشت: فعالیت این تعاونی‌ها در کنار فعالیت 21 شرکت مکانیزاسیون باعث شده تا کشاورزان از آموزش‌های لازم برای استفاده بهینه از نظرات آنها بهره  ببرند.

ظفری از فعالیت کلینیک‌های گیاه‌پزشکی در نهاوند و شهرهای اقماری برزول، گیان و فیروزان خبر داد و افزود: این کلینیک‌ها چون مجهز به فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی هستند قادرند تا کشاورزان را در برخورداری از محصولاتی سالم و به دور از بیماری احتمالی یاری دهند.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت فصلی در نهاوند زیر نظر مربیان خبر داد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول