اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نشست امنیتی مصر با آمریکا، اسرائیل و انگلیس در دوحه/ ممانعت از پیروزی اسلامگراها حتی با کودتای نظامی

خبرگزاری فارس: منابع خبری از طرح‌های خطرناک آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و برخی رژیم‌های عربی برای ممانعت از پیروزی اسلامگرایان در انتخابات ریاست جمهوری مصر پرده برداشتند.

نشست امنیتی مصر با آمریکا، اسرائیل و انگلیس در دوحه/ ممانعت از پیروزی اسلامگراها حتی با کودتای نظامی

به گزارش فارس پایگاه عربی پرس، در گزارشی تحت عنوان "تلاش قطر برای تقلب در انتخابات مصر" نوشت : منابع آگاه از طرح منطقه‌ای و بین المللی خطرناکی پرده برداشتند که برای مردم مصر در آستانه برگزاری اولین انتخابات ریاست جمهوری آزاد این کشور تدارک دیده شده است.

این منابع آگاه تاکید کردند: بر اساس این طرح قرار است، در صورتی‌که نامزدهای اسلام‌گرا یا نامزدی که نماینده انقلابیون مصری باشد، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به پیروزی برسد، نیروهای وابسته به شورای عالی نظامی حاکم بر مصر اقدام به کودتای نظامی کنند و در این راه قطر، اسرائیل و آمریکا از کودتاگران حمایت خواهد کرد.

منابع در ادامه افزودند: به همین منظور نشست فوق العاده‌ای در دوحه بین "مراد موافی"، رئیس دستگاه اطلاعات مصر که سریعا به قطر فراخوانده شده بود با نمایندگان دستگاه اطلاعاتی آمریکا، اسرائیل و انگلیس برگزار شده است.

این منابع می‌گویند: در این نشست افراد مذکور سناریوهای اداره روند انتخابات ریاست جمهوری مصر را مورد بررسی قرار کردند که چهارشنبه و پنج شنبه این هفته برگزار می‌شود.

این منابع آگاه می‌گویند: در این نشست سناریوهای چندی در این باره ارائه شد که طرح "ب"  بیش از طرح‌های دیگر مورد استقبال قرار گرفت و بر اساس آن مقرر شد که تقلب در انتخابات به نفع بازماندگان رژیم سابق به اجرا درآید.

آنان افزودند: حاضران در نشست توافق کردند، در صورت شکست طرح "ب"، طرح "ج" به اجرا گذاشته شود که کودتای نظامی با حمایت دستگاه‌های اطلاعاتی کشور مصر را دربرمی‌گیرد تا به هر طریق ممکن دوباره رژیم حسنی مبارک را در مصر روی کار آورند.

این منابع می‌گویند : پس از اعلام نتایج انتخابات مصری‌های مقیم خارج از کشور، نگرانی شورای عالی نظامی مصر و رژیم‌های منطقه و هم‌پیمانان بین المللی آنها از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در مصر و احتمال پیروزی اسلام‌گرایان دو چندان شده است.

این منابع آگاه تاکید کردند: پیروزی اسلامگرایان در انتخابات ریاست جمهوری مصری‌های مقیم خارج از کشور سبب شده تا مخالفان انقلاب مردم مصر برای مقابله با پیروزی اسلامگرایان در دوحه، پایتخت قطر گردهم آیند و برای مقابله با پیروزی آنها در انتخابات چاره اندیشی کنند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول