اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

مدرسه خیرساز قطعه‌ای از بهشت روی زمین است

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی وزیر آموزش و پرورش گفت: خیرین نماد درک آفرینشند و مدرسه خیرساز قطعه‌ای از بهشت روی زمین است

مدرسه خیرساز قطعه‌ای از بهشت روی زمین است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی باقر‌زاده صبح امروز در چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: خیرین نماد درک آفرینش بوده که ما همیشه در جمع آن‌ها احساس کوچک بودن داشته و آرزوی جایگاه معنوی آنان را داریم.

وی در این خصوص تصریح کرد: خدای متعال را شاکریم این افتخار را نصیب ما کرد تا بتوانیم در جمع خیرین حضور پیدا کرده و پیام تقدیر وزیر آموزش و پرورش را به آن‌ها تقدیم کنیم.

 این معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: خلقت انسان در آفرینش جزو برترین خلقت‌ها بوده و آمدن همه پیامبران و امامان برای تربیت انسان در عبادت پروردگار و خدمت به خلق بوده است.

باقرزاده به موضوع خلقت انسان در قرآن کریم برای قرار گرفتن در مسیر عمران و آبادی اشاره و عنوان کرد: از دیدگاه خداوند همه انسان‌های توانمند و دارای عقاید انسانی موظف هستند در راه عمران و آبادی همت ورزند که بی‌شک اجر آن را از خداوند خواهند گرفت.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، مدارس ساخته شده توسط خیرین را دارای روح معنوی خاص دانست و ابراز داشت: مدرسه‌ای که توسط یک خیر ساخته می‌شود با تمام بناها فرق دارد و می‌توان آن را قطعه‌ای از ملکوت خداوند بر روی زمین دانست که توسط انسان خیر اجرا شده است.

باقرزاده خطاب به خیرین کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باید قدر عنوان خیر بودن را دانست و بدانیم این عنوان دارای شأن و منزلت بالایی است که نصیب هر شخص نخواهد شد.

باقرزاده نقش تعلیم و تربیت در اسلام را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: چیزی که قامت تمدن اسلام را پایدار و مهم کرده جوهره تعلیم و تربیت است که خیرین مدرسه‌ساز با بنا نهادن این مدارس که شکل دهنده تعلیم و تربیت بوده عاملی برای پایداری و سرافرازی اسلام هستند.

وی در خصوص کارهای صورت گرفته توسط خیرین خاطرنشان کرد: در کارهای خیر هیچگاه مقدار کار ملاک نبوده بلکه ملاک در نزد خداوند نیت از انجام کار خیر است.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول