اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احیاگر و پدر طب سنتی ایران خبر داد

درمان بیماری‌های صعب‌العلاج با داروهای سنتی

خبرگزاری فارس: پدر طب سنتی گفت: نزدیک به یک هزار دارو در طب سنتی را می‌توان نام برد که در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر هستند.

درمان بیماری‌های صعب‌العلاج با داروهای سنتی

حسین خیراندیش امروز در حاشیه همایش سلامت در پرتوی طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: توانایی طب سنتی برای درمان بیماری‌ها بسیار بالاست و مزیت اساسی آن این است که با وسایل دم‌دستی و کم‌هزینه در درمان بسیاری از بیماری‌های صعب‌العلاج کارهای بزرگی می‌توان انجام داد.

وی افزود: نزدیک به یک‌هزار دارو در طب سنتی را می‌توان نام برد که در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر بوده و با 14 تا 40 نوع آن می‌توان خیلی از مشکلات و بیماری‌های افراد را درمان کرد.

مدیر‌عامل موسسه تحقیقات حجامت ایران با اشاره به طرحی با عنوان رواج طب سنتی در خانواده گفت: وجود 14 دارو در منزل هر خانوار ایرانی آنها را از مراجعه به درمانگاه و بیماری‌های شایع جامعه بی‌نیاز خواهد کرد.

وی با بیان این که برخی تالیفاتش را در همین زمینه در دست چاپ دارد، گفت: درباره نحوه استفاده درست از این داروها و تغذیه سالم و فواید آنها اطلاعاتی را آورده‌ام و این داروها چیزهایی هستند که در جای جای کشورمان یافت می‌شوند که شامل آب، گندم، عسل، نمک، نعناع، رازیانه، زیتون و دیگر اقلام فراگیر و دم‌دستی هستند و با کمی رعایت در نحوه تغذیه سالم می‌توان انتظار جامعه‌ای سالم و شاداب را داشت.

پدر طب سنتی ایران گفت: اشتباه کارشناسان طب سنتی را نباید اشتباه طب سنتی قلمداد کرد، زیرا طب سنتی با قواعدی که برای خودش دارد کاملا علمی و نتیجه برخی آزمون‌هایی است که امتحان خود را پس داده‌اند.

وی با اشاره به طب نوین و علم پزشکی متداول روز گفت: 44 رشته تخصصی پزشکی دنیا روزانه در حال تکمیل تجربیات و اصلاح اشتباهات خود هستند، حال طب سنتی که در ایران جدیدا می‌خواهد برای خود جایگاهی فراهم آورد، باید از آن انتظارات معقولی داشت.

خیراندیش افزود: برخی‌ اعتقاد دارند با ممارستی که طی سالیان سال می‌کشند، باید طب را پیچیده نشان داد و در درمان بیماری‌ها پنهان کاری کرد، اما من اعتقادی به این حرف‌ها ندارم و سعی کرده‌ام نسخه‌های ساده، عریان و آشکار در درمان بیماری‌ها ارائه دهم، چرا که معتقدم این کار به هیچ دردی نمی‌خورد و مانع جلب رحمت عام الهی است.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول