اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای شهر اردبیل مطرح شد

پیشنهاد خواهر خواندگی اردبیل با قونیه

خبرگزاری فارس: یکی از اعضای شورای شهر اردبیل در جلسه شورای شهر خواستار خواهر خواندگی اردبیل با قونیه شد.

پیشنهاد خواهر خواندگی اردبیل با قونیه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر فرزانه پیش از ظهر امروز در جلسه شورای شهر اردبیل در خصوص پیشنهاد خواهر‌خواندگی اردبیل با بورسا اظهار داشت: در شهر بورسای ترکیه شیعیان علوی نیز وجود دارند ولی ما پیشنهاد می‌کنیم خواهر‌خواندگی اردبیل با قونیه را که آرامگاه مولوی نیز در این شهر واقع شده است مورد توجه و دقت قرار گیرد.

وی تصریح کرد:‌ مطرح شدن بحث خواهر‌خواندگی به توسعه روابط دو شهر مورد نظر کمک می‌کند اما در این باب باید تنگ‌نظری‌ها را کنار گذاشت و با رایزنی و سفرهای دو جانبه قابلیت‌ها و توانمندی‌ها را بهتر شناخت.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل در این جلسه هدف از دعوت رئیس اتاق بازرگانی به شورای شهر را تعامل و همکاری بهتر و کسب اطلاعات بیشتر از شهر بورسا اعلام کرد و گفت: ما از تعامل و همکاری‌های مشترک با کشورهای دیگر و شهرهای دارای سنخیت فرهنگی، ارزشی و معنوی حمایت می‌کنیم و معتقدیم چنین پیشنهاد‌هایی به توسعه روابط و‌ تقویت سرمایه‌گذاری‌ها کمک می‌کند.

جواد زنجانی اتاق بازرگانی را رابط دولت با بخش خصوصی اعلام کرد و افزود: فعالیت اتاق بازرگانی سالم، کار‌آمد و موثر بوده و ما هر چند از نظر کاری سنخیت و قرابت نزدیکی نداریم ولی معتقدیم همکاری شورا با اتاق بازرگانی می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی کمک کند.

وی با استقبال از تلاش اتاق بازرگانی برای راه‌اندازی انجمن ملی عسل و برگزاری همایش گیاهان دارویی به همت اتاق بازرگانی در اردبیل گفت: شورای شهر در کمیسیون فرهنگی و شورای نامگذاری تلاش خواهد کرد تا یک میدان و یا پارک مناسبی که در آن امکان عرضه عسل طبیعی و اصیل سبلان وجود داشته باشد به نام این محصول نامگذاری کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای شهر اردبیل نیز با استقبال از توسعه و گسترش خواهر‌خواندگی اردبیل با شهرهای دیگر ابراز داشت: شورای شهر با تصویب این مصوبه همت خواهد کرد تا پارلمان محلی در کنار سایر نهادهای دولتی و غیر‌دولتی بتواند در مسیر توسعه استان هر چند گام کوچکی برداشته و گره کور بسیاری از مشکلات را نیز باز کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نشست یکی از خبرنگاران با اعتراض به عضو شورای شهر اردبیل که معترض حضور و انعکاس اخبار شورای شهر توسط خبرنگاران بود بیان داشت: شورای شهر در یک موضع 180 درجه‌ای تلاش کرده است تا مخالفت با پیشنهاد اتاق بازرگانی را به گونه‌ای جلوه دهد که در این بین تنها رسانه‌ها و خبرنگاران مقصر اصلی بوده و اعضای شورا بسیاری از گفته‌ها و ادعاهای خود را کتمان کرده‌اند.

محمد اصغری با تذکر به تعدادی از اعضای شورای شهر خواست مروت و مردانگی را رعایت کنند چرا که سال‌هاست خبرنگاران با حضور در جلسات شورای شهر سعی می‌کنند بدون غرض‌ورزی خاص اخبار و رخدادهای شورای شهر را به درستی و بدون کم و کاست انعکاس داده و مردم را در جریان واقعی اخبار قرار دهند در حالی که انتقاد یکی از اعضای شورای شهر اردبیل و خطاب قرار دادن یکی از خبرگزاری‌ها در شأن و شایسته پارلمان شهری نبوده است.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول