اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای شهر اردبیل اعلام شد

مخالفت با طرح خواهر‌خواندگی اردبیل با بورسا ترکیه

خبرگزاری فارس: اعضای شورای شهر اردبیل در دویست و بیست و چهارمین جلسه رسمی خود به اتفاق آرا با خواهر‌خواندگی اردبیل و شهر بورسا در کشور ترکیه مخالفت کردند.

مخالفت با طرح خواهر‌خواندگی اردبیل با بورسا ترکیه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه شورای شهر اردبیل که بعد از ظهر امروز برگزار شد اعضای شورای شهر اردبیل با پیشنهاد اتاق بازرگانی و صنعت و معدن این استان در ایجاد روابط اقتصادی و تجاری با مولفه خواهر‌خواندگی دو شهر اردبیل و بورسا ترکیه مخالفت کرده و خواستار تحقیق و بررسی بیشتر در این زمینه شدند.

سخنگوی شورای شهر اردبیل با بیان اینکه ما به پیشنهاد اتاق بازرگانی نمی‌توانیم در این زمینه تصمیم بگیریم، خاطرنشان کرد: ما باید مصوبه‌ای را به تصویب برسانیم که اطلاعات و آگاهی ما در آن زمینه جامع و کامل باشد چرا که بدون شناخت از موقعیت شهر بورسا در ترکیه نمی‌توانیم در این زمینه اظهارنظر کنیم.

سالار شاکر یادآور شد: ما با دعوت از رئیس اتاق بازرگانی و متولیان این حوزه می‌توانیم سئوالات و گره‌های کور ذهنی را مطرح کنیم تا با همسفری آنها به این شهر بتوانیم با درک موقعیت و شرایط این شهر به‌خواهر‌خواندگی اردبیل با بورسا رای دهیم.

جواد زنجانی دیگر عضو شورای شهر اردبیل انعقاد چنین تفاهم نامه‌هایی را به نفع و سود اردبیل توصیف کرد و گفت: ما در کنار استعلام از مراجع ذی‌ربط برای  آشنایی با این شهر می‌توانیم با دادن رای به این مصوبه به گونه‌ای حرکت کنیم تا شهرت اردبیل فراگیر شده و یک تعامل مثبت با این شهر برقرار کنیم.

حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری رئیس شورای شهر اردبیل نیز بیان داشت: در استان همسایه ما تبریز 16 خواهر‌خوانده دارد و از این ظرفیت در پیشبرد امور و همسویی اهداف استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: هر چند مسئول خواهر‌خواندگی مسئولان استانی و شورای شهر و شهرداری است اما با پیشنهاد دیگر دستگاه‌ها نیز می‌توان با در نظر گرفتن سنخیت اقتصادی و فرهنگی به پیشنهاد‌ها پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، تعدادی از اعضای شورای شهر اردبیل در این جلسه خواستار ارجاع این موضوع به کمیسیون فرهنگی شدند تا بعد از بررسی نهایی در صحن علنی شورا مطرح شود.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول