اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر کرواسی در ایران:

پیگیر خواهرخواندگی شیراز و زاگرب هستیم

خبرگزاری فارس: سفیر کرواسی در ایران گفت: به دنبال این هستیم که به دلیل برخی مشترکات تاریخی و فرهنگی مراحل تحقق پیوند خواهرخواندگی شیراز و زاگرب انجام شود.

پیگیر خواهرخواندگی شیراز و زاگرب هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، اساد پروهیچ در دیدار با شهردار شیراز اظهار داشت: به دنبال این هستیم به دلیل برخی مشترکات تاریخی و فرهنگی مراحل تحقق پیوند خواهرخواندگی شیراز و زاگرب (پایتخت کرواسی) نیز انجام شود و نمایشگاه توانمندی‌های این شهر در زمینه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری را در شیراز نیز برگزار کنیم.

وی ادامه داد: مسئله دیگری که می‌توان به آن توجه کرد، تعاملات دانشگاهی بین دانشگاه شیراز و زاگرب در بحث تعامل استاد و دانشجو و انجام پروژه‌های تحقیقاتی است.

وی افزود: تبادلات و همکاری‌های تجاری بین ایران و کرواسی نیز یکی از موارد مهم دیگری است که می‌تواند زمینه ارتباط و تعامل هر چه بیشتر دو کشور را فراهم کند.

سفیر کرواسی در ایران با اشاره به حضور مربیان سرشناس فوتبال این کشور در ایران گفت: امروز یکی از بهترین دیپلماسی‌ها در جهان دیپلماسی ورزش بوده که از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و مربیان فوتبال کرواسی حاضر در ایران به دلیل برخی اشتراکات روحی بین مردم دو کشور، مربیان موفقی بوده‌اند.

وی روند تغییرات ایجاد شده در زمینه گردشگری در ایران و شیراز را مثبت ارزیابی کرد و گفت: آب و هوای مطلوب، طبیعت زیبا، وجود مردم مهمان‌نواز با روحیه و ذوق شاعری و وجود آرامگاه بزرگانی مانند حافظ و سعدی در شیراز، این شهر را توریستی کرده است.

سفیر کرواسی در ایران گفت: حافظ هویت ایران به شمار می‌رود و شناخت ایرانی با درک حافظ ممکن است.

در ادامه شهردار شیراز نیز اظهار داشت: در صورت فراهم بودن شرایط می‌توان در زمینه تبادل گردشگر و توریسم با کشور کرواسی و شهر زاگرب همکاری‌ داشت.

وی اضافه کرد: کشور کرواسی دارای حدود 4.5 میلیون نفر جمعیت است اما ظرف مدت یکسال حدود 11 میلیون نفر گردشگر جذب کرده است.

شهردار شیراز گفت: بر اساس آمار، بیش از 25 درصد تولید ناخالص ملی کشور کرواسی از راه گردشگری بوده و این در حالی است که ما در شیراز در بحث جذب گردشگر خوب عمل نکرده‌ایم.

پاک‌فطرت در مورد برگزاری هفته فرهنگی بین شیراز و کرواسی گفت: شهرداری شیراز علاقمند به برگزاری هفته فرهنگی شیراز در کشور کرواسی است و از موضوع خواهرخواندگی نیز با توجه به اشتراکات فرهنگی استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول