اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان:

ارزش آثار فرهنگی را نباید با نگاه ریالی سنجید

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری همدان گفت: برخی ارزش آثار باستانی را با ریال می‌سنجند و از تأثیر فرهنگی آن که اثبات حقانیت و هویت و تمدن این کشور است، مطلع نیستند.

ارزش آثار فرهنگی را نباید با نگاه ریالی سنجید

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، اسدالله بیات پیش از ظهر امروز دوشنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه موزه مدرسه ابن سینا با آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: میراث فرهنگی به ابعاد فرهنگی توجه می‌کند و اگر بتواند از فرهنگ آموزش و پرورش بهره بگیرد، حفظ آثار و اشیای فرهنگی را نیز آموزش می‌دهد که دیگر نیازی به حفاظت از سوی یگان ویژه نیست.

وی تصریح کرد: امروزه ما با یک معضل مواجه هستیم که اگر هوشیاری نباشد، سوداگرانی هستند که به طور غیرمجاز به حفاری آثار باستانی روی خواهند آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان بیان داشت: متأسفانه برخی افراد ارزش آثار باستانی را با ریال می‌سنجند و از تأثیر فرهنگی آن در دنیا که اثبات حقانیت و هویت و تمدن این کشور است، مطلع نیستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: امروز مجموعه تعلیم و تربیت کشور در راستای تقویت خودباوری دانش‌آموزان با عنوان سند تحول بنیادین کارهای بسیاری را شروع کرده که یکی از مراحل اجرایی این کار آشنایی دانش‌آموزان با نوع تربیت گذشتگان است.

عباس حسنی‌محتشم افزود: یکی از مأموریت‌های اصلی ما شناساندن مفهوم انسانیت و انسان است و ما باید آثار گذشتگان را بررسی و در این راستا تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: اگر امروز اعتماد به نفس را در جوانان و مدیران می‌بینیم که با جسارت و شهامت در مقابل استکبار جهانی ایستاده است مدیون نوع تعلیم و تربیت گذشتگان هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه آشنایی نسل جدید با میراث گذشتگان باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: مفاخر و نقش آموزشی موزه‌ها که بسیار تأثیرگذار است با کلاس‌های درس مدارس گام جدیدی است.

وی ابراز داشت: ما انتظار داریم که تمام فرهنگیان هر آنچه در اختیار دارند به دانش‌آموزان ارائه دهند به طوری که ادوات آموزشی و لوازم‌التحریر را که از سال‌های گذشته دارند به دانش‌آموزان نیز نشان دهند تا آشنایی از گذشته حاصل شود.

حسنی‌محتشم آموزش و پرورش را شریان‌ حیاتی کشور دانست و گفت: می‌توان در همه زمینه‌ها از آموزش و پرورش برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی بیشترین بهره را برد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول