اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

حضور زنان در اداره‌ها، موجب افزایش پسران بیکار و دختران مجرد شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: امام جمعه اصفهان گفت: باید اولویت استخدام در اداره‌ها با پسران باشد و اگر این‌گونه ‌بود اکنون شاهد حضور پسران بیکار و دختران مجرد در جامعه نبودیم.

حضور زنان در اداره‌ها، موجب افزایش پسران بیکار و دختران مجرد شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حضرت آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در مراسم افتتاح ساختمان حوزه علمیه خواهران شهر اردستان با بیان اینکه نقش زن در جامعه بسیار مهم است، اظهار داشت: تشکیل حوزه علمیه خواهران کار بسیار بزرگی بود که بعد از انقلاب صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه تقاضا به منظور افزایش حوزه علمیه بسیار است، گفت: در شهر اصفهان به اندازه تعداد مناطق شهری حوزه علمیه نیاز است.

امام جمعه اصفهان ضمن انتقاد از دولت نسبت به استخدام نامتوازن زن و مرد در اداره‌ها افزود: باید اولویت استخدام با پسران باشد و اگر این‌گونه می‌بود اکنون شاهد حضور پسران بیکار و دختران مجرد در جامعه نبودیم.

وی هم‌چنین با انتقاد از اختصاص برخی رشته‌های دانشگاهی به خواهران افزود: برخی خواهران در رشته مهندسی معدن تحصیل می‌کنند آیا می‌شود در یک گودال معدن آقا و خانم با هم کار کنند مگر اینکه معدن آقا و خانم ایجاد کنیم.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه این‌گونه کارها به حکومت اسلامی ما نمی‌خورد، گفت: مدارس علمیه خواهران یکی از قدم‌هایی است که ما را به هدف بلند اسلامی می‌رساند.

به گزارش فارس، در ادامه این مراسم مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه بیش از یک هزار سال از تاسیس حوزه‌های علمی می‌گذرد، گفت: هدف از تاسیس حوزه‌های علمیه آشنایی مردم با فقه و احکام اسلامی بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی ابطحی افزود: با توجه به اینکه بیش از نیمی از جامعه ما بانوان هستند طبیعتاً باید از جنس خود آنان مبلّغانی به منظور تبلیغ و تشریح احکام الهی وجود داشته باشند.

وی با بیان اینکه 5 هزار و 500 نفر در حوزه‌های علمیه خواهران استان به فراگیری احکام اسلامی می‌پردازند، تصریح کرد: حوزه علمیه زینب کبری شهرستان اردستان دارای 67 طلبه خواهر است.

گزارش فارس حاکی از این است که، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور نیز در این مراسم با اشاره به اینکه هیچ مکانی در این نظام بهتر از حوزه علمیه نمی‌تواند مرکزی برای تحقق اهداف ائمه باشد، تصریح کرد: بیش از 340 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور وجود دارد که بیش از 50 هزار نفر در این مدارس به یادگیری علوم دینی مشغولند و 70 هزار نفر هم فارغ‌التحصیل شده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمود‌رضا جمشیدی تاکید کرد: باید برای ارتقای فرهنگ دینی تلاش کنیم و یکی از راه‌های آن اینست که در کنار مدارس علمیه، مدارس علوم قرآنی احداث کنیم.

وی با اشاره به اینکه آمار کمی و کیفی خواهران در برخی از مناطق حوزوی بهتر از آقایان بوده است، افزود: باید از این ظرفیت برای مقابله با تهاجم فرهنگی استفاده کرد و هم‌چنین بتوانیم نیازهای جهان اسلام و مذهب تشیّع را برطرف کنیم.

به گزارش فارس، ساختمان حوزه علمیه زینب کبری شهرستان اردستان در فضایی به مساحت 2 هزار و 300 مترمربع با هشت کلاس درس در سه طبقه و با هزینه 9 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول