اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پیام طالبان به ناتو: فورا از افغانستان خارج شوید

خبرگزاری فارس: با آغاز نشست ناتو در شیکاگو آمریکا، طالبان با انتشار بیانیه‌ای خواستار خروج فوری نیروهای خارجی از افغانستان شد.

پیام طالبان به ناتو: فورا از افغانستان خارج شوید

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ناتو، روز گذشته طالبان با ارسال پیامی به نشست ناتو در شیکاگو، به کشورهای عضو ناتو توصیه کرد روند فرانسه را پیش گرفته و نیروهای خود را از افغانستان خارج کنند.

این پیام در قالب یک بیانیه سه صفحه‌ای و در افتتاحیه نشست ناتو به این سازمان ارسال شده است.

طالبان در این پیام، همچنین مسئولیت حمله انتحاری روز یکشنبه در جنوب افغانستان را نیز پذیرفته است.

پیام طالبان مبنی بر تبعیت کشورها از فرانسه، به تصمیم "فرانسوا اولاند" رئیس‌جمهور جدید فرانسه اشاره دارد که عنوان کرده تمام نیروهای فرانسوی را تا پایان سال از افغانستان خارج می‌کند. این در حالی است که پیش از این قرار بود خروج نیروهای فرانسوی از افغانستان، در قالب یک برنامه دو ساله انجام گیرد.

طالبان در نسخه انگلیسی بیانیه خود که در اینترنت منتشر کرد آورده است: بیانیه فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور جدید فرانسه که گفته است تمام نیروهایش را در پایان سال از افغانستان خارج می‌کند، تصمیمی است بر اساس واقعیت‌ها و بازتابی است از نظرات ملت او.

در بخشی دیگر از این بیانیه می‌خوانیم: ما از تمام شما اعضای ناتو می‌خواهیم تا از کار کردن بر اساس علایق سیاسی مقامات آمریکایی دست برداشته و به درخواست مردم خود در خروج فوری تمام نیروهایتان از افغانستان پاسخ دهید.

جدیدترین نظرسنجی که از سوی شبکه "سی‌بی‌اس" و روزنامه نیویورک تایمز انجام شده، نشان می‌دهد که 69درصد مردم آمریکا با حضور نیروهای این کشور در افغانستان، مخالف هستند.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول