اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تظاهرات هزاران نفری ضدناتو در شیکاگو/۴۵ نفر دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: در یکی از بزرگترین تظاهرات سالهای اخیر، هزاران معترض آمریکایی از قسمت مرکزی شهر شیکاگو به سمت مقر نشست ناتو تظاهرات کردند و خشم خود را به جنگ، تغییرات اقلیمی و دیگر مشکلات جهان ابراز کردند.

تظاهرات هزاران نفری ضدناتو در شیکاگو/۴۵ نفر دستگیر شدند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هزاران معترض آمریکایی اوایل صبح امروز در یکی از بزرگترین تظاهرات سالهای اخیر، از مرکز شیکاگو به سمت مقر نشست سالانه ناتو تظاهرات کردند و خشم و اندوه خود را از جنگ، تغییرات اقلیمی و گستره وسیعی از مشکلات جهان ابراز کردند.

بر اساس این گزارش، این تظاهرات که احتمال می‌رود به خشونت کشیده شود، از فعالان صلح، کهنه‌سربازان جنگ و افرادی تشکیل شده است که بر ناعدالتی‌ها و نابرابری‌های اقتصادی متمرکز شده‌اند.

گروهی از معترضان که تلاش می‌کردند به سمت محلی که "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا مستقر شده است، حرکت کنند با پلیس که مانع از این اقدام آنها می‌شد، درگیر شدند.

آسوشیتدپرس ادامه داد که معترضان تلاش می‌کردند به سمت شرق در جهت منطقه"مک کورمیک" حرکت کردند و به سمت پلیس چوپ و بطری پرتاب کردند و افسران پلیس نیز با باتون پاسخ معترضان را دادند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که پلیس و معترضین به مدت دو ساعت در بن‌بستی که به وجود آمد، متوقف شدند و مأموران پلیس مسیر معترضان را مسدود کردند و جمعیت معترض نیز حاضر به ترک صحنه تظاهرات نشدند. بر صورت برخی از معترضان که با پلیس درگیر شده بودند، خون جاری شده بود.

تعدادی از معترضان نیز توسط مأموران پلیس دستگیر شدند و پس از درگیری در منطقه مک کورمیک، پلیس شیکاگو در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که تظاهرات در نزدیکی مقر نشست ناتو به دستگیری 45 نفر از معترضان و زخمی شدن 4 مأمور پلیس منتهی شده است.

صدها تن از معترضان نیز اوایل صبح امروز در نزدیکی موسسه هنری شیکاگو، محلی که "میشل اوباما" بانوی اول آمریکا میزبان همسران سران ناتو بود، تجمع کردند و حدود یکصد مأمور پلیس نیز با لباس‌هایی مخصوص در صحنه حاضر شدند.

برخی از معترضان خواستار انحلال ناتو شدند. ناتو یک ائتلاف نظامی 63 ساله است که بیست و پنجمین نشست رسمی خود را در شیکاگو برگزار می‌کند و این اولین باری است که این نشست در یک شهر آمریکایی غیر از واشنگتن برگزار می‌شود.

دیپلمات‌های حاضر در نشست ناتو در صدد هستند تا درباره جنگ در افغانستان، سپر موشکی اروپا و دیگر موضوعات امنیت بین‌المللی بحث و گفت‌وگو کنند.

"جان شرافناگل" که از "میناپولیس" به شیکاگو آمده تا در تظاهرات بزرگ ضدناتو شرکت کند، می‌گوید: اساساً، ناتو فقرا را فقیر و ثروتمندان را ثروتمند می‌کند. از پایان جنگ سرد، ائتلاف ناتو بازوی اجرایی یک درصد حاکم بر جامعه و همان جمعیت یک درصدی سرمایه‌داران بوده است.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول