اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سنندج

از برترین‌های مسابقات سوارکاری استقامت کشوری تجلیل شد

خبرگزاری فارس: در مراسمی در خانه کرد سنندج از سوارکاران و تیم‌های برتر مسابقات استقامت کشوری تجلیل شد.

از برترین‌های مسابقات سوارکاری استقامت کشوری تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مسابقات استقامت سوارکاری با حضور 10 تیم از استان‌های مختلف کشور در چهار مسافت، 20، 50، 60 کیلومتر رده سنی بزرگسالان و 60 کیلومتر رده سنی غیر بزرگسال در سنندج برگزار شد.

همچنین برای اولین بار رقابت‌های لیگ سواری استقامت کشور نیز با شرکت سوارکاران استقامت 10 تیم در مسیر نایسر به باباریز سنندج برگزار شد که 75 سوارکار از استان‌های کرمان، بوشهر، لرستان، خوزستان، اصفهان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد و کردستان در این مسابقات به رقابت پرداختند.

در نتایج انفرادی 60 کیلومتر (بزرگسالان – 18 سال به بالا) زمان جمالی با اسب حکم و علی مرادنژاد با اسب رخش هر دو از لرستان، حجت‌الله خسروی با اسب اژدها از کردستان، رحیم مرادی با اسب درنا، محمد مرادنژاد با اسب یورش و اکبر کرمی با اسب برنا از لرستان به ترتیب اول تا ششم شدند.

در 60 کیلومتر رده سنی12 الی 18 سال نیز عبدالله مرادنژاد با اسب سمند از لرستان و کیمیا سلامتیان با اسب هی‌شو از کردستان به ترتیب اول و دوم شدند و در نتایج تیمی این مسابقات نیز تیم لرستان اول شد و کردستان به مقام دوم دست یافت.

در نتیجه انفرادی 20 کیلومتر این مسابقات نیز سیدمصطفی موسوی با اسب کژال از استان لرستان موفق شد مسیر را طی کند.

در نتیجه انفرادی 50 کیلومتر این مسابقات نیز مختار محمدی با اسب آژه از استان کردستان و کوروش رضایی با اسب تینو از استان کردستان موفق شدند مسیر را با موفقیت طی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان در مراسم تجلیل از برترین‌های این مسابقات  احیای بازی‌های بومی و محلی با اسب در این استان را اولویت میراث فرهنگی خواند و گفت: ریشه استفاده از اسب در فعالیت‌های روزمره و جاری مردم استان به سال‌های بسیار دور گذشته بر‌می‌گردد و به همین دلیل اداره‌کل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی استان برنامه‌های مطالعاتی در این حوزه تدوین و در دست اجرا دارد.

امیر الهی اظهار داشت: احیای بازی‌های بومی و محلی با اسب در استان کردستان نتایج مثبتی برای این منطقه به دنبال دارد که علاوه بر حفاظت فرهنگ بومی، زمینه را برای جذب گردشگر بیشتر در کردستان فراهم می‌کند.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول