اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت گرامیداشت ایام سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان

ساکنان 2 روستای سنندج از گاز طبیعی برخوردار شدند

خبرگزاری فارس: ساکنان روستاهای دولت‌آباد و گرماش از توابع سنندج به مناسبت سومین سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان در مراسمی از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

ساکنان 2 روستای سنندج از گاز طبیعی برخوردار شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، معاون امور مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز کردستان عصر امروز در مراسم روشن شدن مشعل گاز این دو روستا گفت: به مناسبت این سفر پر خیر و برکت، ساکنان 16 روستای شهرستان سنندج از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

شهرام مقبل این روستاها را شامل، دولت‌آباد، گرماش، امروله، سیاسران علیا و سفلی، کژی کران، منصور بلاغی، باینچقلو و چرمیله ذکر کرد و گفت: از این تعداد، هفت روستا از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب و سه روستا نیز از محل مصوبات هیئت دولت گازدار شده است.

وی در مورد جزئیات گازرسانی به این 10 روستا نیز گفت: برای گازرسانی به این روستاها 56 هزار متر شبکه‌گذاری انجام شده و همچنین حدود 700 مورد انشعاب نصب شده است.

به گفته وی با اجرای این پروژه‌ها، گاز طبیعی حدود 750 خانوار ساکن در این روستاها با سه هزار و 750 نفر تامین شده است.

وی هزینه صرف شده در بخش تامین کالا و اجرا برای گازرسانی به این 10 روستا را 28 میلیارد ریال ذکر کرد و اظهار داشت: با گازرسانی به این روستاها گاز طبیعی جایگزین سالانه 2 میلیون لیتر سوخت مایع می‌شود.

معاون امور مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز کردستان، سهمیه شهرستان سنندج از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در بخش گازرسانی را 36 روستا ذکر کرد و گفت: از این تعداد تاکنون گازرسانی به 26 روستا به بهره‌برداری رسیده و 10 روستا نیز در دست اجراست.

وی درصد تحقق مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در شهرستان سنندج را صد درصد ذکر کرد.

مهندس مقبل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت جغرافیایی استان کردستان گفت: با توجه به کوهستانی و صعب‌العبور بودن مسیر روستاهای استان، فعالیت عمرانی در این مناطق به سختی انجام می‌شود.

وی در پایان افزود: کار عمرانی در این مناطق نسبت به سایر مناطق، هزینه و زمان بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد.

انتهای پیام/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول