اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چالوس

رزمایش واکنش اضطراری 4 استان کشور با موفقیت به پایان رسید

خبرگزاری فارس: رزمایش واکنش در شرایط اضطراری و پدافند غیرعامل در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس با حضور چهار استان کشور برگزار شد.

رزمایش واکنش اضطراری 4 استان کشور با موفقیت به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، این رزمایش با حضور مسئولان HSE و ایمنی و آتش نشانی مناطق اردبیل، تهران، ساری، گیلان و چالوس، مسئولان و نیروهای HSE بندر نوشهر، آتش نشانی، هلال احمر، نیروهای انتظامی و اورژانس 115 چالوس و دیگر نیروهای امدادی این شهرستان برگزار شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس درباره اجرای این مانور گفت: به منظور آموزش و آمادگی هرچه بیشتر کارکنان در برابر شرایط بحرانی و اضطراری، حفظ زیرساخت‌های حیاتی و مدیریت بحران ناشی از عملیات‌های خرابکارانه و حریق، به حداقل رساندن آسیب‌ها، رزمایش واکنش در شرایط اضطراری و پدافند غیرعامل انجام شد.

سید محمود طاهری بیان داشت: این رزمایش در دو بخش مقابله حریق سکوهای بارگیری و مقابله با حریق مخزن و همزمان عملیات خرابکارانه اجرایی شد.

وی تصریح کرد: در عملیات اطفای حریق در سکوی بارگیری به این شکل که انبار نفت آتش‌نشانی به فرض در اثر نقص در سیستم برقی یک نفتکش خودروی موردنظر دچار حریق شده و حریق در کانال مسیر عبور لوله محوطه بارگیری نفتکش‌ها صورت گرفت  و آتش از کانال زبانه می‌کشد و نفتکش مستقر در دهنه سه بارگیری طعمه حریق می‌شود عملیات مربوط به آن صورت پذیرفت.

طاهری ادامه داد: بعد از آژیر خطر به ترتیب قطع شیر اصلی آب، گاز و فیوز برق انبار نفت و ستاد، قطع سیستم بارگیری، هدایت نفتکش‌ها زیر لوله بارگیری به محل امن از پیش تعیین شده، هدایت افراد و کارکنان به محل امن انبار، اطفای حریق توسط نیروهای حاضر در بارگیری، استقرار چادر مرکز فرماندهی بحران، روشن کردن پمپ‌های آتش‌نشانی و چاه آب، اطفا توسط تیم‌های آتش‌نشانی و به فرماندهی رئیس ایمنی و آتش نشانی، اطلاع‌رسانی به هلال احمر و اورژانس، اطلاع‌رسانی به آتش‌نشانی شهر چالوس، عملیات امداد و نجات، پشتیبانی به نیروهای آتش‌نشانی توسط نیروی آتش‌نشانی شهر و حضور در محل نصب علمک سیار برای بارگیری اضطراری از جمله اقدامات انجام شده در این عملیات بود.

وی همچنین درباره عملیات دوم یعنی اطفای مخزن شماره یک و مقابله خرابکاران به کمک نیروهای حراستی اذعان داشت: همزمان در انتهای عملیات اول ناگهان دوباره آژیر به صدا درامد و اطلاع می‌دهد که مخزن شماره یک توسط عوامل اغتشاشگر دچار حریق و مواد از قسمت قلنج مرتبط به مخزن دچار نشت شده که همین امر موجب شد که نیروها دوباره در وضعیت عملیاتی قرار گرفته و شروع به عملیات کنند.

انتهای پیام/ن10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول